خبرنگاران آتش سوزی مراتع و کشتزارهای سرپل ذهاب مهار شد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، قصرشیرین- خبرنگاران- معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سرپل ذهاب گفت: در آتش سوزی عصر پنجشنبه در مجموع 2 هکتار از مزارع گندم و 70 هکتار از پسماندهای کشاورزی در روستاهای میرمیرو، کوئیک و بازگیر از توابع این شهرستان دچار حریق شد که این آتش سوزی به همت نیروهای امدادی، مردم و ارتش مهار شد.

خبرنگاران آتش سوزی مراتع و کشتزارهای سرپل ذهاب مهار شد

حسن پیرکرمی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ اخبار جدید افزود: این آتش سوزی باکوشش مدیریت بحران، منابع طبیعی، مجموعه فرمانداری، جمعیت هلال احمر و گروه های مردمی و نیروهای ارتش غروب امروز مهار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سرپل ذهاب گفت: طی 2 ماه اخیر تا به امروز در نتیجه 6 فقره آتش سوزی های متعدد در مزارع کاه، کلش و مراتع در بخش مرکزی، قلعه شاهین و حومه سرپل ذهاب، 19 هکتار مزارع گندم و جو خسارت وارد شد.

پیرکرمی افزود: از مجموع مزارع خسارت دیده 16 هکتار گندم و سه هکتار جو است که به علت آتش سوزی از بین رفت.

او گفت: میزان خسارات وارده طی 2 ماه گذشته طی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 86 درصد کاهش یافته و این کاهش چشمگیر به واسطه حضور به موقع نیروهای اطفای حریق، دستگاه های آتش نشانی، نیروهای مردمی و دهیاران و همکاری دیگر دستگاه های اجرایی در محل حریق بوده است.

او اظهارداشت: امید است با اطلاع و فرهنگ سازی از وقوع چنین بلایای غیرطبیعی و دخالت انسانی کاسته گردد زیرا منابع طبیعی سرمایه ملی است که باید برای حفظ آن بکوشیم.

سرپل ذهاب 88 هزار هکتار مرتع و جنگل و 35 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.

هفته گذشته منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در شهرستان پاوه طعمه حریق شد و 350 هکتار از سطح این منطقه در آتش سوخت و یکی از رزمندگان سپاه نیز در حین اطفای حریق جان خود را از دست داد.

همچنین بخشی از جنگل های شهرستان دالاهو نیز روز سه شنبه 13 خرداد طعمه آتش شد که با کوشش نیروهای مردمی و دولتی مهار شد.

یک میلیون و 717 هزار هکتار از مساحت استان 2 میلیون نفری کرمانشاه، منابع طبیعی است که 527 هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و 190 هزار هکتار دیگر را یعنی حدود 1.5 درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می دهند.

استان کرمانشاه با 24 هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه های زاگرس، مملو از جنگل های بلوط است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آتش سوزی مراتع و کشتزارهای سرپل ذهاب مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتش سوزی مراتع و کشتزارهای سرپل ذهاب مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید