خوش منظره ترین فرودگاه های دنیا از دید خلبان ها

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، 8 مورد از خوش منظره ترین فرودگاه های دنیا

اگر شما هم طرفدار جایگاه کنار پنجره باشید حتما منظره فرودگاه مقصد را از پنجره هواپیما دیده اید و شاید از آن عکس هایی زیبا هم گرفته اید. منظره ها زیبای اطراف فرودگاه تنها برای مسافران سرگرم کننده نیست و خلبان ها نیز بعضی فرودگاه ها را به فرودگاه های دیگر ترجیح می دهند. هرچند خلبان ها به دلیل تبحر و مهارتی که دارند در هر باند فرودی می توانند فرود بیایند اما از فرود در بعضی فرودگاه بیشتر از بقیه لذت می برند. منظرهی که خلبان هنگان فرود در باند تماشا می کند یکی از دلایل علاقه خلبان ها به بعضی فرودگاه هاست. در این مطلب قصد داریم خوش منظره ترین فرودگاه های دنیا از دید خلبان ها را به شما معرفی کنیم. خلبان ها عاشق این فرودگاه ها هستند و فرود و پرواز در آن ها برایشان تجربه ای خوشایند و لذتبخش است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

خوش منظره ترین فرودگاه های دنیا از دید خلبان ها

1- فرودگاه ناپل | Naples Airport

  • ایتالیا

فرودگاه بین المللی ناپل یکی از خوش چشم انداز ترین فرودگاه های دنیا است و خلبان ها عاشق آن هستند. این فرودگاه در شهر ناپل ایتالیا واقع شده است و به دلیل چشم انداز ها طبیعی اطراف فرودگاه، تصویری بسیار زیبا هم برای مسافران و هم برای خلبان ها به وجود آورده است. به گفته یکی از خلبان ها: چشم انداز ای که هنگام فرود و پرواز می بینید نفس گیر و فوق العاده است. شیب این فرودگاه کمی بیشتر از حد نرمال است و هنگام فرود در آن با چشم اندازی زیبا روبرو می شوید. به ویژه هنگامی که دور می زنید و تابش نور خورشید را می بینید بر زیبایی این چشم انداز اضافه می کند.

2- فرودگاه کرایست چرچ | Christchurch Airport

  • نیوزیلند

فرودگاه کرایست چرچ در 12 کیلومتری شهر کرایست چرچ نیوزیلند قرار گرفته و یکی از خوش چشم انداز ترین فرودگاه های دنیا از دید خلبان هاست. وقتی در این فرودگاه فرود می آییم یکی از مسحورکننده ترین چشم انداز ها طبیعی را می بینیم. کوه های آلپ استرالیا در دوردست پوشیده از برف هستند، دره ها از برف های آب شده آبی رنگ پر شده و در دشت های سرسبز و هموار نیز گله های گوسفند دیده می شوند. طبیعت نیوزیلند بسیار منحصربفرد و زیباست و چشم انداز فرودگاه کرایست چرچ نیز این زیبایی را به نحو احسنت نمایش می دهد. مسافران و خلبان ها وقتی از پنجره چشم انداز بیرون را تماشا می کنند محو زیبایی های طبیعی اطراف فرودگاه می شوند.

3- فرودگاه لیدز برادفورد | Leeds Bradford Airport

  • انگلستان

فرودگاه لیدز برادفورد در منطقه یورکشایر انگلیس واقع شده است و خلبان ها عاشق آن هستند. چون یکی ااز خوش چشم انداز ترین فرودگاه های دنیا به شمار می رود. هنگامی که به این فرودگاه نزدیک می شوید و قصد فرود در آن را دارید تپه های سرسبز و زیبای منطقه یورکشایر را می بینید و از طبیعت زیبای منطقه و سرسبزی تپه ها لذت می برید. اگر از پنجره به چشم انداز نگاه کنید از شدت سبزی و خوش رنگ بودن این تپه ها شگفت زده خواهید شد.

4- فرودگاه کریستیانو رونالدو | Cristiano Ronaldo Madeira Airport

  • پرتغال

فرودگاه فانچال در شهر مادیرا پرتغال واقع شده است و در سال 2016 بخاطر درخشش رونالدو در مسابقات فوتبال به نام فرودگاه کریستیانو رونالدو تغییر نام داد. این فرودگاه علاوه بر نام جالبی که دارد یکی از خوش چشم انداز ترین فرودگاه های دنیا است و چشم انداز ای فوق العاده زیبا از جزیره آتشفشانی مادیرا به نمایش می گذارد. باند این فرودگاه در کنار کوهی با شیب تند قرار گرفته و از طرف دیگر چشم انداز زیبای دریا واقع شده است. در واقع نیمی از طول این باند در دل دریا و روی پایه قرار گرفته است، چون زمین کافی برای ساخت باند فرودگاه وجود نداشته است.

5- فرودگاه اینسبروک | Innsbruck Airport

  • اتریش

اما به کشور زیبا و سرسبز اتریش می رسیم. فرودگاه اینسبروک به جرات یکی از خوش چشم انداز ترین فرودگاه های دنیا است و به عقیده بسیاری از خلبان ها زیباترین چشم انداز را در هنگام فرود دارد. هنگام فرود در این فرودگاه، چشم انداز کوه های سر به فلک کشیده آلپ بسیار چشم نواز است و قرارگرفتن باند در بین کوه ها تصویری زیبا و باشکوه به وجود آورده است. البته فرود آمدن در این باند با سختی هایی نیز همراه است و کوه های اطراف، بارش برف سنگین در زمستان و وزش باد شدید می تواند فرود را با سختی هایی روبرو کند. اما برای خلبانی که تبحر و تجربه کافی دارد چشم انداز برفی نیز به زیبایی این فرودگاه اضافه می کند.

6- فرودگاه همیلتون | Hamilton Airport

  • جزیره همیلتون استرالیا

این فرودگاه در جزیره زیبای همیلتون قرار گرفته و همین موضوع کافی است تا فرودگاه همیلتون را به یکی از خوش چشم انداز ترین فرودگاه های دنیا تبدیل کند. وقتی خلبان به این فرودگاه نزدیک می شود چشم انداز سواحل زیبا و سرسبز همیلتون را می بیند که مانند نگین سبز و خوشرنگی در دل آبی دریا قرار گرفته اند. چشم انداز فرود آنقدر زیباست که حس آرامش و رضایت را به مسافران و خلبان ها می دهد و خلبان ها دوست ندارند این فرودگاه را ترک کنند!

7- فرودگاه ایلولیست | Ilulissat airport

  • گرینلند

فرودگاه ایلولیست در غرب منطقه گرینلند واقع شده است. این منطقه به دلیل قرارگیری در مدار قطبی یکی از زیباترین و مسحورکننده ترین منطقه ها برای خلبان ها به شمار می رود. پدیده آبدره (Icefjord) ایلولیست به ثبت میراث دنیای یونسکو رسیده است و چشم انداز کوه های یخی سر به فلک کشیده تصویری بسیار زیبا ایجاد می کند. فرودگاه ایلولیست یکی از خوش چشم انداز ترین فرودگاه های دنیا است و چشم اندازی منحصربفرد و خاص را به بینندگان ارائه می کند.

8- فرودگاه جبل الطارق | Gibraltar Airport

فرودگاه جبل الطارق در کشور جبل الطارق واقع شده است و با قرارگیری در کنار یک صخره مرتفع در بین خوش چشم انداز ترین فرودگاه های دنیا قرار می گیرد. البته صخره کنار فرودگاه فرود در این فرودگاه را با سختی هایی روبرو می کنند و به ویژه در هنگام وزش باد شدید ممکن است فرود کمی سخت باشد. اما به هرحال اگر هنگام فرود از پنجره هواپیما بیرون را نگاه کنید با چشم انداز ای زیبا و باشکوه روبرو خواهید شد.

منبع: الی گشت

به "خوش منظره ترین فرودگاه های دنیا از دید خلبان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوش منظره ترین فرودگاه های دنیا از دید خلبان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید