دوهزار و صد عنوان کتاب در غرفه نشر شاهد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید ، رحیم نریمانی ضمن تقدیر از حمایت ها و همکاری های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه های توسعه رسانه های مکتوب در حوزه ایثار و شهادت در چند سال گذشته همکاری های مطلوبی داشته اند.

دوهزار و صد عنوان کتاب در غرفه نشر شاهد

وی با اشاره به اینکه در برنامه عملیاتی امسال اداره کل اسناد و انتشارات برگزاری نمایشگاه های تخصصی کتاب در حوزه ایثار و شهادت در استان ها با موضوع بنیاد شهید و امور ایثارگران و استفاده از ظرفیت شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان ها پیش بینی شده است، اضافه نمود: خانه کتاب و ادبیات ایران همکاری و هماهنگی های خوبی با بنیاد داشته و نقش آفرینی این حوزه در برگزاری این رویدادهای فرهنگی کیفیت این نمایشگاه ها را ارتقاء خواهد بخشید و نشر شاهد با بیش از دو هزار و صد عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حضور خواهد داشت.

نریمانی توزیع عادلانه محصولات فرهنگی را از سیاست های راهبردی بنیاد برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته با حمایت از گروه های جهادی و توزیع اقلام فرهنگی فراوری شده در بنیاد در منطقه ها محروم توانستیم آرمان واقعی شهدا و حمایت از قشرهای مستضعف جامعه را محقق کنیم.

وی دیپلماسی ایثار را از جمله اولویت های بنیاد خاطرنشان کرد و اضافه نمود: توسعه دیپلماسی کتاب از جمله راهکارهای تحقق دیپلماسی ایثار ذیل دیپلماسی عمومی کشور است و در این خصوص ضمن استفاده از سازمان های مردم نهاد شاهد و ایثارگر دارای کرسی مشورتی در سازمان های بین المللی، قرارداد پنجاه عنوان کتاب حوزه ایثار و شهادت به زبان های روسی، اردو، انگلیسی و عربی با موسسه الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال انعقاد است.

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این ملاقات، فرهنگ ایثار و شهادت را جزو مولفه های اقتدار و عزت آفرین برشمرد و توضیح داد: تکریم و تعظیم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و بسط و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت جزو اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی به هماهنگی با خانه کتاب و ادبیات ایران در برپایی نمایشگاه های تخصصی کتاب در حوزه ایثار و شهادت در استان ها تأکید کرد و اضافه نمود: همکاری و هماهنگی این دو حوزه فرهنگی ارتقای سطح کیفی این نمایشگاه ها را در پی خواهد داشت.

وی به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خودکفایی فراوری کاغذ اشاره نمود و گفت: تامین نیازهای ناشران از محل فراوری داخلی همراه با توزیع عادلانه کاغذ در تنظیم بازار کاغذ راهگشا بوده است.

لازم به ذکر است برگزاری مسابقات کتابخوانی برخط و اهدای جوایز روزانه به برندگان، رونمایی کتاب های نشر شاهد، تجلیل از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت و برگزاری نشست های ادبی، نقد کتاب از جمله برنامه های امسال نشر شاهد در نمایشگاه کتاب 1402 خواهد بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دوهزار و صد عنوان کتاب در غرفه نشر شاهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوهزار و صد عنوان کتاب در غرفه نشر شاهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید