ردپای نهنگ 41 میلیون ساله در مصر!، عکس

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، دیجیاتو نوشت: این نهنگ با طول تقریبی 2.5 متر و جرم تقریباً 187 کیلوگرمی خود، کوچک ترین گونه ای است که از قدیمی ترین نهنگ های شناخته شده دنیا کشف شده.

ردپای نهنگ 41 میلیون ساله در مصر!، عکس

دیرینه شناسان در مصر گونه منقرض شده ای از نهنگ را کشف نموده اند که 41 میلیون سال پیش و زمانی که اجداد نهنگ ها درحال حرکت از خشکی به دریا بودند، زندگی می نموده است.

دانشمندان این گونه نو را Tutcetus Rayanensis نام گذاری نموده اند که به توت عنخ آمون، یازدهمین فرعون مصر باستان و منطقه حفاظت شده وادی الرایان در استان فیوم کشور، جایی که نمونه در آن پیدا شده است، اشاره دارد.

این نهنگ با طول تقریبی 2.5 متر و جرم تقریباً 187 کیلوگرمی خود، کوچک ترین گونه ای است که تا به امروز از خسروسوسماران (قدیمی ترین نهنگ های شناخته شده که به طور انحصاری در آب زندگی می کردند) کشف شده است. هشام سالام، رهبر این تیم از دانشگاه آمریکایی قاهره (AUC)، از این نمونه به عنوان یک کشف قابل توجه یاد نموده که یکی از اولین مراحل انتقال به سبک زندگی کاملاً آبی نهنگ ها را ثبت می نماید.

فسیل نهنگ 41 میلیون ساله

محققان بعلاوه با تجزیه وتحلیل مینای نرم دندان های نهنگ متوجه شدند که این موجود احتمالاً از ماهی های مرکب کوچک و سخت پوستان تغذیه می نموده است - مانند دلفین های امروزی. آن ها بعلاوه با آنالیز دندان ها و استخوان های نهنگ متوجه شدند که احتمالاً در زمان مرگ به سن بلوغ نزدیک بوده است.

سالام در بیانیه AUC شرح داد که خسروسوسماران ویژگی های ماهی مانندی ازجمله بدن صاف، دم قوی و باله دارند و آخرین اندام های عقب آن ها که به عنوان پا شناخته می گردد، برای حرکت کردن استفاده نمی گردد و احتمالاً در جفت گیری به آن ها یاری می نماید.

اریک سیفرت، از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که بعلاوه یکی از نویسندگان این تحقیق است، شرح می دهد که منطقه فسیلی مربوط به دوران ائوسن (دوره ای که از حدود 55.8 تا 33.9 میلیون سال پیش را در بر می گیرد) در صحرای غربی مصر از قدیم برای درک تکامل اولیه نهنگ ها و انتقال آن ها به زندگی در آب، ازجمله مهم ترین مکان های دنیا بوده است.

به گفته دانشمندان، وجود تنوع و نابرابری مورفولوژیکی در این نهنگ می تواند درباره جایگزینی آخرین نهنگ های چهارپا و دوزیست به وسیله اولین نهنگ های کاملاً آبزی، اطلاعات تازه ای ارائه کند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ردپای نهنگ 41 میلیون ساله در مصر!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردپای نهنگ 41 میلیون ساله در مصر!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید