بهداشت دهان و دندان

طرز تهیه لیمو عمانی بدون تلخی

لیمو عمانی همان لیمو ترش خشک شده است که به عنوان چاشنی در تهیه غذا ها استفاده می گردد که تهیه لیمو عمانی در منزل با این نکاتی که در اختیار شما قرداده ایم کار ساده ای است.

7 شهریور 1402

ردپای نهنگ 41 میلیون ساله در مصر!، عکس

دیجیاتو نوشت: این نهنگ با طول تقریبی 2.5 متر و جرم تقریباً 187 کیلوگرمی خود، کوچک ترین گونه ای است که از قدیمی ترین نهنگ های شناخته شده دنیا کشف شده.

23 مرداد 1402

معجون با آب هویج ؛ فواید خوردن ترکیب آب هویج و زنجبیل

آب هویج به تنهایی آبمیوه ای سرشار از خاصیت است اما با افزودن زنجبیل یا زردچوبه به معجونی شفابخش تبدیل می گردد.

4 مرداد 1402

هیاهوی رفتن یا ماندن در ابر صندوق بیمه ای کشور

میرهاشم موسوی، 20 شهریور 1400 به وسیله حجت الله عبدالملکی، وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابتدا به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی منصوب و شد و در کمتر از دو ماه نیز (29 آبان سال 1400) حکم مدیرعاملی خود را دریافت کرد.

26 تیر 1402

توصیه هایی برای انتخاب سالم ترین نوشیدنی ها

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: آب میوه طبیعی و تازه، از جمله نوشیدنی های سالم است. آب میوه ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد ضدسرطان (رنگدانه های گیاهی) هستند.

1 خرداد 1402

10 کاربرد جالب چای کیسه ای برای سلامت بدن

اغلب از کیسه های چای صرفا برای نوشیدن چای در اوقات فراغت، در مهمانی ها یا زمان کار استفاده می گردد. کمتر کسانی هستند که به طور دقیق از خواص چای کیسه ای آگاه باشند. اما چای و به ویژه چای سیاه و چای سبز دارای خواص شگفت آوری هستند. به عنوان مثال از کیسه...

24 بهمن 1401

همه چیز درباره افتادگی دریچه میترال قلب

افتادگی دریچه میترال معمولا در تمام عمر، فرد را همراهی می نماید، اما گاهی اوقات فردی که به آن دچار است حتی متوجه وجود این نارسایی هم نمی شود و از فهمیدن این موضوع غافلگیر خواهد شد. دلیل این است که این نارسایی در بیشتر مواقع نمود خارجی ندارد. علائم...

25 دی 1401

کلروفیل مایع چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

به گفته هواداران کلروفیل مایع، این مایع به نوعی معجزه می نماید و ظاهراً به همه چیز یاری می نماید، از بازسازی سلولی گرفته تا ایجاد پوستی درخشنده تا برطرف بوی بدن و افزایش سطح انرژی.

12 دی 1401

از کاهش 35درصدی سرطان با انجام ورزش تا نصف مردم دنیا بیماری دهان و دندان دارند

اخبار کلینیکی خبرنگاران را در این بسته مشاهده کنید.

28 آبان 1401

خوردن انار هنگام سرماخوردگی مفید است یا مضر؟

با پختن انارآنتی بیوتیک خیلی قوی بوجود می آید که هر نوع عفونت ناشی از سرما خوردگی مانند گلو درد، گوش درد، وعفونت های ریه ها و…… را ترمیم و درمان می نماید.

17 مهر 1401

مصرف دهان شویه تا چه سنی ممنوع است؟

یک متخصص بیماری های دهان و فک و صورت به بیان مطالبی در مورد سلامت دهان و دندان بچه ها پرداخته است.

8 شهریور 1401

5 راه حل برای درمان خروپف

برای درمان خروپف اگر بینی تان گرفته است، پیش از خواب با محلول آب نمک، سینوس هایتان را شست وشو بدهید.

1 شهریور 1401

بهترین دانشگاه های لندن برای تحصیل

بهترین دانشگاه های لندندرست است که لندن از گران ترین شهرهای دنیاست و هزینه های زندگی در آن نسبت به دیگر شهرهای اروپایی بیشتر است اما اگر تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا از آرزوهایتان باشد نمی توانید چشمان خود را به روی تعدادی از تاپ ترین دانشگاه ها...

25 خرداد 1401

باید و نبایدهای داشتن ناخن سالم

در اغلب مواقع ناخن ها به خاطر تماس با مواد شوینده و شیمیایی به رنگ زرد متمایل می شود و به همین علت یا شکننده می شوند یا ورق ورق می شوند. البته در این زمان، بهترین راه کار کوتاه کردن و سوهان کشیدن ناخن هاست، اما برخی از دستور العمل های زیبایی وجود دارد...

30 فروردین 1401

راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان در بچه ها

شایع ترین دلیل دندان درد در بچه ها، پوسیدگی دندان است. کلید پیشگیری از پوسیدگی دندان بچه ها این است که مراقب باشید کودک رژیم غذایی سالمی داشته باشد و از دندان های خود به خوبی مراقبت کند.

9 آبان 1400

تقویم مسواک زدن بچه ها

به طور معمول، بچه ها در مقابل مسواک زدن دو موضع گیری متفاوت دارند؛ یا عاشق مسواک و خمیردندان هستند و شما باید شب ها آنها را به زور از دست شویی بیرون بکشید و یا میانه خوب و خوشی با مسواک ندارند و هر شب برای مسواک زدن دندان هایشان با آنها دردسر خواهید...

31 شهریور 1400

خوراکی هایی که مواد پر کننده دندان را بیرون می کشند

در حالیکه برخی از انواع غذاها و نوشیدنی ها سلامت دندان ها و لثه ها را بهبود می دهد برخی انواع دیگر ممکن است منجر به پوسیدگی دندان، فرسایش و ایجاد بیماری دهان گردد.

8 شهریور 1400

خبرنگاران صالحی: ایران از صادرکنندگان رادیوداروها در جهان است

تهران- خبرنگاران- رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به گسترش فناوری هسته ای در کشور، جمهوری اسلامی ایران را از جمله تولیدکنندگان و صادرکنندگان رادیوداروها در جهان معرفی کرد.

27 اردیبهشت 1400

لزوم کنترل دوپینگ المپیکی ها، شدیدتر از گذشته

کنترل دوپینگ یکی از کارهایی است که باید درخصوص ورزشکاران المپیکی مدنظر قرار بگیرد تا کاروانی پاک در المپیک 2020 توکیو حضور پیدا کند.

2 فروردین 1400

پرینتر سه بعدی چیست و چگونه کار می کند؟

پرینتر سه بعدی (3D printer) از جمله فناوری های جدید است که در زمینه ساخت جواهرات، تجهیزات پزشکی، معماری و صنعت کاربرد فراوان پیدا کرده است.

11 آذر 1399
تعداد: (22)