رژیم سم زدای لیمو

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین رژیم های سم زدا، رژیم سم زدای لیمو است. این مقاله را خوانده تا اطلاعات بیشتری از این رژیم، فوائد و خطرات احتمالی آن کسب نمایید.

رژیم سم زدای لیمو

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین رژیم های سم زدا، رژیم سم زدای لیمو است. این مقاله را خوانده تا اطلاعات بیشتری از این رژیم، فوائد و خطرات احتمالی آن کسب نمایید.

مفهوم رژیم غذایی سم زدا، سالها است که جا افتاده است. این رژیم از طریق افراد مشهوری مانند ماریا کری و بیانسه به معروفیت رسیده است، بطوریکه نام می کنند با پیروی از چنین رژیم غذایی، وزن قابل توجهی را از دست داده اند. رژیم سم زدای لیمو که همچنین تحت نام رژیم مَسترکلین (Master Cleanse) و یا رژیم سم زدا لیموناد شناخته می شود، یکی از مشهورترین رژیم های سم زدا است. این رژیم شامل مصرف یک نوشیدنی تهیه شده از آبِ لیموی تازه، پودر فلفل قرمز و شیره افرا می شود که برای یک دوره هفت روزه دنبال می شود. این رژیم به طور معمول جهت سم زدایی و کاهش وزن در نظر گرفته می شود.

در خصوص رژیم سم زدای لیمو

پیروی از این رژیم غذایی کاملاً چالش برانگیز است به این دلیل که نمی توانید در طول دوره آن از هیچ مواد غذایی جامدی استفاده کنید. نوشیدنی لیمو به مدت حدوداً 3 تا 7 روز مصرف می شود. ضروری است که حدود 6 تا 12 لیوان از آن را در روز و هر دو ساعت به دو ساعت مصرف کنید. این رژیم سم زدا، رژیم بسیار محدود کننده ای است و دیده شده است که موجب خستگی زیاد، سردرد و یبوست می شود.

✹ مواد لازم

ماده تشکیل دهنده اصلی رژیم سم زدای لیمو، آبِ لیموی تازه گرفته شده است. دیگر مواد تشکیل دهنده، شیره اورگانیک افرا، پودر فلفل قرمز، و آب را شامل می شود. می توانید شیره افرا را با شیره طبیعی درخت و فلفل قرمز را با ریشه زنجبیل جایگزین سازید. همچنین به یک ملین طبیعی مانند آب نمک و یا چای گیاهی نیاز دارید.

✹ طرز تهیه

برای آماده سازی این دستور رژیمی، نیاز به 2 قاشق غذاخوری آبِ لیمو تازه گرفته شده، 2 قاشق غذاخوری شیره اورگانیک افرا و یا شیره طبیعی درخت و نصف سر انگشت پودر فلفل و یا نصف قاشق چای خوری ریشه زنجبیل رنده شده و یا پودر زنجبیل نیاز دارید. تمام مواد تشکیل دهنده را به خوبی با 250 میلی لیتر آب گرم و یا آب با دمای اتاق مخلوط کرده و پیش از مصرف بخوبی بهم بزنید. به کسانی که تحت رژیم سم زدایی قرار دارند توصیه می شود که از ملین های طبیعی مانند چای گیاهی حداقل یک مرتبه در روز مصرف کنند. این کار به منظور تسهیل و تحریک اجابت مزاج ضروری است.

رژیم سم زدای لیمو چگونه عمل می کند

این رژیم به پاکسازی روده بزرگ و دستگاه گوارش نسبت به ایجاد مواد سمی کمک می کند. تجمع مواد سمی توانایی بدن جهت انجام عملکردهای خود در حد کمال را کاهش می دهد. آبِ لیمو، که مهمترین ماده تشکیل دهنده این رژیم غذایی است حاوی ویتامین C بوده که به دفع مواد سمی از بدن کمک می کند. فلفل قرمز به بالا رفتن میزان سوخت و ساز بدن کمک کرده، و موجب کاهش وزن می شود. آب بدن را هیدراته یا آبدار ساخته و مواد سمی را از بدن شسته و دفع می کند.

فوائد

در پیروی از رژیم سم زدا چندین فایده وجود دارد که به قرار ذیل می باشند:

بهبود عمل هضم و گردش خون

عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن و مقاومت بهتر در برابر بیماری

کاهش وزن

رفع سموم از بدن

درخشندگی بیشتر مو، شفافیت بیشتر پوست و قوی تر شدن ناخن

سبک زندگی سالم تر و تندرستی بیشتر

خطرات ناشی از رژیم نوشیدنی لیمو

از آنجا که رژیم سم زدای لیمو پایدار نمی باشد، هرگونه کاهش وزنی که فرد تجربه می کند، معمولاً کوتاه مدت خواهد بود. به محض آنکه کارتان با این رژیم تمام شد و به رژیم غذایی همیشگی خود بازگشتید، ممکن است مجدداً بر وزنتان افزوده شود. رژیم های سم زدا جهت پاکسازی بدن از مواد سمی که به دلیل عادات غذایی و سبک زندگی بد تجمع یافته اند، در نظر گرفته شده اند. این مواد سمی موجود در بدن موجب می شوند که فرد احساس تنبلی، و خستگی کرده و بیشتر در معرض درد قرار گیرند. با این حال، خاطر نشان می شود که بدن ما از پیش به گونه ای تجهیز شده است که این مواد سمی را از بدن دفع نماید.

علاوه بر آن، یک رژیم سم زدا به شدت عاری از پروتئین، کربوهیدرات و مواد مغذی ضروری است که جهت انجام مناسب عملکرد بدن مورد نیاز می باشند. به دلیل کمبود شدید کالری، بدن به حالت گرسنگی در آمده و فرد شروع به احساس سرگیجه و خستگی می کند. عوارض جانبی دیگر ناشی از پیروی از یک رژیم سم زدا عدم توانایی در تمرکز، نوسان در سطوح قند خون و کاهش انجام کار می باشند.

یک رژیم متشکل از مایعات مانند رژیم سم زدای لیمو مواد مغذی کافی بدن را تأمین نمی سازد. هرگونه کاهش وزن ناشی از پیروی از این رژیم کوتاه مدت بوده و به محض آنکه رژیم را ترک کنید، به احتمال فراوان به وزن سابق بازمی شد. به منظور برخورداری از یک بدن سالم، بهترین کار کاهش مصرف قند تصفیه شده و مواد غذایی فرآوری شده و شروع به اضافه کردن غلات کامل و میوه و سبزیجات تازه به رژیم غذایی خود است.

منبع: راسخون

به "رژیم سم زدای لیمو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم سم زدای لیمو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید