ساخت دستکش جراحی هوشمند برای دریابی حرکات دست دانشجویان پزشکی

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، خبرگزاری خبرنگاران-محققان استرالیایی پیروز به ساخت دستکش های جراحی هوشمندی شدند که می توان از آن برای آموزش به کارآموزان و دانشجویان رشته پزشکی بهره برد.

ساخت دستکش جراحی هوشمند برای دریابی حرکات دست دانشجویان پزشکی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ اخبار جدید، این دستکش های هوشمند لاتکس که به وسیله محققان دانشگاه وسترن سیدنی استرالیا طراحی شده، به یک کابل صاف انعطاف پذیر الکتریکی مجهز شده که در امتداد پشت انگشت وسط، اشاره و شست کشیده شده است.

حسگرهای حرکتی نصب شده در این دستکش، قادر به ردیابی و ثبت حرکات دست جراحان باتجربه و حرفه ای است. سپس این اطلاعات در دل یک نرم افزار ذخیره می گردد.

زمانی که یک کارآموز یا دانشجوی جراحی این دستکش را می پوشد، حرکات انگشتان وی به صورت دقیق و با جزییات بالا ثبت و به وسیله ارتباط بلوتوث برای نرم افزاری که روی گوشی یا تبلت نصب شده، ارسال می گردد. در مرحله بعد، این اطلاعات با اطلاعات از پیش ثبت شده از حرکات دست جراحان باتجربه مقایسه و نتیجه در قالب یک گزارش حاوی موارد دست و اشتباه حرکات دست ارائه می گردد.

انگیزه ساخت این دستکش هوشمند در جریان گفت وگوی میان گاف لویی، محقق دانشگاه وسترن سیدنی با پروفسور لس بوکی، یکی از اساتید این دانشگاه شکل گرفت. آن ها در صحبت های خود به این نتیجه رسیدند که جراحی به طیف وسیعی از مهارت ها احتیاج دارد تا بتوان نتیجه مورد انتظار را مشاهده کرد. اما آموزش هایی که در این زمینه ارائه می گردد، کافی و دقیق نیست.

لویی می گوید: اغلب جراحان با تجربه، پس از آموزش و مشاهده عملکرد کارآموز، ممکن است بگویند خیلی خوب نبود ، اما نمی توانند به طور تعیین بیان نمایند که چه چیزی اشتباه بوده و عیب کار را به طور دقیق نشان دهند تا دانشجو بتواند مشکل را رفع کند.

اگرچه اخیرا آموزش هایی به وسیله شبیه سازی های جراحی به دانشجویان ارائه می گردد، اما این آموزش ها به دستگاه های پیشرفته و پیچیده احتیاجمند بوده و اغلب هزینه زیادی را در پی دارد. بنابراین، همه کارآموزان و دانشجویان قادر به استفاده از آن نیستند.

با این دستکش هوشمند نو و ارتباط آن با یک برنامه گوشی هوشمند، می توان تا حد زیادی این موانع را رفع کرد و این فرصت را در اختیار دانشجویان قرار داد تا حتی در خانه نیز مهارت های جراحی خود را ارتقا دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ساخت دستکش جراحی هوشمند برای دریابی حرکات دست دانشجویان پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستکش جراحی هوشمند برای دریابی حرکات دست دانشجویان پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید