سامورایی های ژاپن هم تسلیم والیبال ایران شدند

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود از هفته دوم لیگ ملت های والیبال 2019 تیم ژاپن را سه بر صفر شکست داد.

سامورایی های ژاپن هم تسلیم والیبال ایران شدند

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، از ساعت 14:10 امروز (یک شنبه) 19 خرداد ماه 1398، تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود از هفته دوم لیگ ملت های والیبال 2019 در ژاپن، به مصاف تیم میزبان رفت و توانست مقتدرانه با نتیجه سه بر صفر (25-22، 25-21 و 25-19) ژاپن را شکست دهد.

به دنبال مصدومیت سید محمد موسوی، محمدجواد معنوی نژاد و امیر غفور در جریان بازی قبلی با آرژانتین، ترکیب تیم ایران در شروع دیدار با ژاپن را سعید معروف، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، علی اصغر مجرد، علی شفیعی و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) تشکیل می دادند. ژاپن نیز با ترکیب نیشیدا، سکیتا، تاکانو، ایشیکاوا، هوکو ری، تاییشی و یاماموتو (لیبرو) بازی را شروع کرد.

ست اول: 25 - 22 ایران

از ابتدای این ست ایران با وجود تغییراتی که در ترکیب خود داشت، با درخشش جوانانی چون مجرد و یَلی روی پاس های معروف، فزونی خود را به ژاپن دیکته کرده و با سه امتیاز اختلاف وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد. ایران در این دیدار عملکرد خوبی روی دریافت ها و دفاع روی تور داشت و همین موضوع باعث شد با اختلاف 4 امتیاز و نتیجه 16-12 وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کند. با بازگشت دو تیم به زمین بازی ژاپنی ها عملکرد بهتری در زدن سرویس ها و دریافت های اول داشتند تا اینکه فاصله دو تیم را به دو امتیاز کاهش دادند. اختلاف دو امتیازی دو تیم با درخشش جوانان ایران حفظ شد تا اینکه در پایان ست دوم با دفاع خوب علی اصغر مجرد، ایران با امتیازهای 25-22 پیروز ست نخست این دیدار شد.

ست دوم: 25 - 21 ایران

با شروع ست دوم هر دو تیم به صورت پایاپای پیش می رفتند که با سرویس خوب علی اصغر مجرد ایران توانست با دو امتیاز از حریف پیش بیافتد. با درخشش نیشیدای 19 ساله ژاپن توانست دو امتیاز متوالی را گرفته و بازی را به تساوی بکشد. با سرویس های خوب علی شفیعی دریافت اول ژاپن دچار مشکل شد و ایران با کسب سه امتیاز متوالی، 8 - 5 وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. پس از یک رالی زیبا با به اوت رفتن آبشار بازیکن ژاپن، فاصله دو تیم به چهار امتیاز افزایش یافت. با عملکرد بهتر دفاع روی تور ژاپن اختلاف دو تیم به 3 امتیاز کاهش یافت. با سرویس پرشی موجی یَلی ایران فاصله را به چهار امتیاز افزایش داد و توانست 16 - 12 وقت استراحت فنی دوم را نیز کسب کند. ژاپنی ها با عملکرد خوب در سرویس، دریافت و سپس حمله ایران را دچار مشکل کردند تا اینکه با کسب سه امتیاز متوالی فاصله را به یک امتیاز کاهش دادند تا ایران تقاضای وقت استراحت کند. با ورود مجدد دو تیم به زمین ایران با حملات سرعتی دو امتیاز متوالی کسب کرد و فاصله به سه امتیاز افزایش داد. اختلاف امتیاز دو تیم حفظ شد تا اینکه با سرویس خوب سعید معروف توپ به زمین ایران برگشت تا با آبشار یَلی ایران 25 - 21 ست دوم را نیز از آن خود کند.

ست سوم: 25 - 19 ایران

با شروع ست سوم بار دیگر با سرویس های خوب علی اصغر مجرد و دفاع خوب علی شفیعی روی تور، چهار امتیاز متوالی برای ایران کسب شد تا ژاپنی ها درخواست وقت استراحت کنند. با ورود مجدد دو تیم ژاپن فاصله را به دو امتیاز کاهش داد اما با درخشش فیاضی بار دیگر فاصله دو تیم به پنج امتیاز افزایش یافت و ایران 8 - 3 وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. با ورود مجدد دو تیم به بازی ژاپنی ها با سرویس های قدرتی دریافت ایران را دچار مشکل کرده و با کسب 3 امتیاز متوالی فاصله را به دو امتیاز کاهش دادند تا ایگور کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کند. با سرویس های خوب اوتاکه در نهایت ژاپنی ها بازی را در امتیاز 10 به تساوی کشاندند. با درخشش دوباره مجرد در خط سرویس و میلاد عبادی پور ایران توانست بار دیگر فاصله را به 3 امتیاز افزایش دهد. ایران با حفظ اختلاف سه امتیازی خود، 16 - 13 وقت استراحت دوم را هم از آن خود کرد. با ورود دو تیم به زمین فیاضی با زدن دو سرویس قدرتی توانست خط حمله ژاپن را از جریان بازی خارج کند و با دفاع روی تور میلاد عبادی پور فاصله دو تیم به 5 امتیاز به سود ایران افزایش یابد. اختلاف امتیاز دو تیم تا پایان ست سوم حفظ شد تا اینکه با سرویس زیبای فیاضی ایران 26 - 19 پیروز این ست و بازی شد.

تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی پنجمین برد خود در دو هفته ابتدایی لیگ ملت های 2019 را کسب کرد و با 5 برد و یک باخت به ارومیه خواهد آمد تا در هفته سوم میزبان تیم های کانادا، لهستان و روسیه باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سامورایی های ژاپن هم تسلیم والیبال ایران شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامورایی های ژاپن هم تسلیم والیبال ایران شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید