سخت ترین بازی های ویدیویی تاریخ کدامند؟

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، زمانی که صحبت از عناوین سخت در جهانی گیمینگ می گردد، مجموعه دارک سولز (Dark Souls) به فکر افراد می رسد. عناوینی که می توانند بسیار چالش برانگیز و سخت باشند. به همین علت است که افراد زیادی حاضر نیستند این بازی ها که معمولا آن ها را سخت ترین بازی های جهان معرفی می کنیم، تجربه نمایند. حال اگر کمی به گذشته برویم شرایط اینگونه نبوده است.

سخت ترین بازی های ویدیویی تاریخ کدامند؟

در حال حاضر می توان گفت که مجموعه دارک سولز یکی از سخت ترین مجموعه های جهانی گیمینگ است. نکته اینجاست که در گذشته که این مجموعه وجود نداشته هم ما شاهد بازی های بسیار سختی بودیم. به این شکل که در اوایل جهانی گیمینگ، تمام کردن یک بازی تقریباً ناممکن بود. حال امکان داشت از عمد یک مانع در بازی وجود داشته باشد یا اینکه مشکل طراحی باعث این موضوع شده باشد.

اوایل دهه 90 میلادی بود که شرکت های سازنده به این فکر افتادند که گیمرها از پیروز شدن در بازی ها بیشتر استقبال می نمایند. در نتیجه رفته رفته بازی ها ساده تر شدند و ماجرا به حدی رسید که در اوایل دهه 2000 میلادی اصلاً عنوان سختی در بازار وجود نداشت. این موضوع هم بد بود و باعث شد بسیاری از هواداران عناوین سخت ناامید بشوند.

در سال 2009 بود که عناوین سری سولز معرفی شدند. اولین بازی این مجموعه به نام دیمن سولز (Demon Souls) توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب نموده و به عنوان یکی از بازی های مهم جهانی گیمینگ و از سخت ترین بازی های جهان شناخته شود. عنوانی که برای هواداران بازی های سخت ساخته شده و بازیکن را به چالش می کشد.

حال در این متن ما قصد داریم سخت ترین عناوین تاریخ بازی های ویدئویی را به شما معرفی کنیم. عناوینی که شما را به چالش کشیده و فکر شما را درگیر می نمایند. نکته جالب اینجاست که بیشتر بازی های این متن قدیمی بوده که نشان می دهد جهت جهانی گیمینگ به سمت آسان تر شدن تغییر نموده است.

دیمن سولز / دارک سولز (Demon Souls / Dark Souls)

شرکت سازنده: From Software

سال عرضه: 2009 / 2011

شرکت فرام سافتور و هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) در ابتدا تصمیم گرفتند که سبک اکشن و نقش آفرینی را از نو طراحی نمایند. این رویکرد نو به این سبک باعث شد تا عناوین بسیار سختی به نام سری سولز ساخته شوند. طرز تفکر شرکت سازنده به این شکل بود که باخت کاربر باید یک تنبیه داشته باشد. این باعث می شود تا دستاورهای بازیکنان برای آن ها بسیار لذت بخش بوده و تجربه خاصی داشته باشند.

در عناوین سری سولز هر چیزی می تواند شما را بکشد. از دشمنان عادی گرفته تا حتی صندوق های داخل بازی می توانند شما را از بین ببرند. نکته اینجاست که مرگ شما در این عناوین باید اتفاق بیافتد. در اصل مرگ کاربر یکی از شاخصه های بازی بوده و به بسیاری از جنبه های آن معنا می دهد. در سری سولز شما تجربه کسب نموده و رشد می کنید. در نتیجه باید مدام آزمون و خطا کنید تا در این عناوین بهتر شده و پیروز شوید.

ارواح و گابلین ها (Ghosts and Goblins)

شرکت سازنده: کپکام

سال عرضه: 1985

بازی پلتفرمر شرکت کپکام را می تواند به راحتی یکی از سخت ترین بازی های ساخته شده در تاریخ دانست. عنوانی که به اتمام رساندن آن کار هر کسی نیست. با این حال نکته مثبت اینجاست که یک ماجراجویی بسیار مجذوب کننده را به کاربران ارائه می دهد. یکی از نکات جالب این بازی اینجاست که شخصیت اصلی داستان می تواند با یک ضربه دشمنان را از بین ببرد. در نتیجه این موضوع کمی بازی را بهتر می نماید.

چیزی که عنوان ارواج و گابلین ها را سخت می نماید عدم وجود ترتیب در ظاهر شدن دشمنان است. همینطور اینکه تمامی موارد بازی به صورت رندوم دائم عوض خواهند شد. برای مثال امکان دارد که جعبه های توانایی مختلف به تله تبدیل شده یا اینکه دشمنان به طور ناگهانی کنار شما ظاهر شوند. برای اتمام بازی هم چالش های عجیبی وجود دارد. اول اینکه شما باید یک صلیب را با خود به انتهای بازی ببرید. اگر این کار را نکنید باید دو مرحله آخر را دوباره تکرار کنید. همینطور اینکه امکان دارد بازی در درجه سختی ای که شما انتخاب نموده اید به اتمام نرسد. در نتیجه باید درجه سختتری را انتخاب نموده و دوباره بازی را تجربه کنید.

نینجا گایدن 2 (Ninja Gaiden 2)

شرکت سازنده: Tecmo Koei

سال عرضه: 2008

مجموعه نینجا گایدن یکی از برترین مجموعه های مبارزه ای در جهانی گیمینگ بوده که هواداران بسیار زیادی داشت. به طور کلی عناوین این مجموعه نیز همواره سخت بودند اما شماره 2 به طرز عجیبی سطح شختی این بازی ها را بالا برد. به حدی که حتی تجربه این بازی در حالت نرمال هم بسیار سخت بوده و بازیکنان باید در آن مهارت زیادی پیدا می کردند.

اگر شما بازی را در حالت بسیار سخت می گذاشتید به طرز عجیبی ناعادلانه می شد. به این شکل که دشمنان با هر ابزاری که می توانستند به شما حمله می کردند و ضربات آن ها نیز بسیار سهمگین بود. در ادامه بازی شما با دشمنانی روبرو می شدند که توانایی شلیک گلوله از دستان خود داشتند و بسیار دقیق هم این کار را انجام می دادند. مشکل اصلی اینجاست که دوام آوردن و مبارزه در این بازی بسیار سخت بود. با این حال این بازی تجربه آی را به کاربران ارائه می داد که در کمتر عناوینی وجود داشت.

گادهند (God Hand)

سال عرضه: 2006

شرکت سازنده: Capcom

بازی گادهند نتوانست موفقیت چندانی در زمینه فروش پیدا کند و به همین علت شرکت های مختلف ایده های این بازی را دزدیدند. با این حال هنوز مواردی در آن وجود دارد که اگر در بازی های امروزی آن ها را ببینیم قطعاً تجربه آن ها لذت بخش تر خواهد شد. یکی از موارد جالب بازی درجه سختی آن بود که با توجه به توانایی کاربر تنظیم می شد. به این شکل که این بازی دارای 4 درجه سختی مختلف بود. اگر شما بیش از حد در بازی ببازید و پیروز نشوید، گادهند آسان باقی خواهد ماند.

نکته جالب اینجاست که اگر شما در این بازی بیش از حد پیروز شوید، گادهند هم سخت تر می شود. با سختتر شدن بازی هم حرکات هر دشمن پیچیده تر شده و مبارزه با آن ها سخت تر می شود. نکته مثبت اینجاست که در صورت سخت تر شدن بازی، پاداش شکست دادن دشمنان هم بیشتر خواهد شد. در نتیجه کاربران به راحتی می توانستند در گادهند پیشرفت نمایند. کمتر عنوانی در جهانی گیمینگ وجود دارد که سختی خود را با توانایی کاربران تنظیم کند. موردی که می تواند تجربه گادهند را بسیار مجذوب کننده و در عین حال عجیب بکند.

یو اف او: دشمن ناشناخته (UFO: Enemy Unknown)

سال عرضه: 1994

کشور سازنده: Mythos Games

بازی دشمن ناشناخته جایی است که عناوین ایکس کام (XCOM) شروع به کار کردند. بازی دشمن ناشناخته از عناوین بسیار خاص و عجیب بود که توانست موفقیت نسبتاً خوبی کسب کند. به این شکل که این بازی به حالت استراتژی نوبتی (Turn Based) بوده که دشمنان بسیار سرسختی را در مقابل شما قرار می داد.

بازی دشمن ناشناخته راه را برای عناوین ایکس کام هموار کرد. به علت اینکه جهانی این بازی شباهت زیادی با این عناوین داشت و باعث شد شرکت سازنده متوجه استقبال بسیار خوب از این سبک بشود. دشمنان شما در بازی دشمن ناشناخته بسیار باهوش هستند. به این شکل که متوجه اشتباهات شما شده و نسبت به آن ها تصمیم می گیرند. همینطور اینکه این دشمنان بدون هیچ رحمی هم تیمی های شما را نابود خواهند کرد.

محو شدن به سیاهی (Fade to Black)

سال عرضه: 1995

شرکت سازنده: Delphine Software

بازی محو شدن به سیادی جزو اولین عناوینی بود که کوشش کرد وارد جهانی سه بعدی بشود. نکته منفی بازی به این شکل بود که از لحاظ کنترل کرکتر چندان روان نبود. همین روان نبودن شخصیت اصلی هم باعث شده بود تا این بازی سخت بشود. در این بازی تعداد زیادی داشتند و از طرفی با یک شلیک می توانستند شما را نابود نمایند. در نتیجه شما باید بسیار دقیق حرکت می کردید.

بازی به طرز عجیبی طراحی شده بود. این سیستم ناعادلانه در کنار کنترل نچندان خوب بازی محو شدن به سیاهی را به یک عنوان به شدت سخت تبدیل نموده بود. عنوانی که کمتر کسی حاضر بود آن را به اتمام برساند. البته این که این بازی سه بعدی بود باعث شد موفقیت خوبی در بازار کسب کند و درب نوی را به جهانی گیمینگ باز کند.

نارک (NARC)

شرکت سازنده: William Electronics

سال عرضه: 1988

بازی نارک یکی از عناوین قدیمی بسیار سخت بود که با وجود طراحی خاصی که داشت توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. نکته اینجاست که اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم بازی روبوتران 2048 (Robotron 2048) عنوان بهتری است. با این حال اگر نارک وجود نداشت ما شاهد روبوتران هم نبودیم.

بازی نارک یک عنوان دو نفره آرکید بوده که در آن بازیکنان باید با دشمنان خود مبارزه نمایند. خشونت در این بازی بسیار زیاد بوده و از لحاظ گرافیکی نیز برای زمان خود شرایط بسیار خوبی داشت. به طور کلی در گذشته بازی ها بیشتراً سخت بودند ولی نارک یک سطح کاملاً نو از سختی را در جهانی آرکید پایه گذاری کرد.

تلویزیون اسمش (Smash T.V)

شرکت سازنده: William Electronics

سال عرضه: 1990

بازی اسمش یک عنوان کلاسیک و آرکید بسیار زیبا بوده که مانند آن دیگر وجود ندارد. در اصل تلویزیون اسمش در سبکی است که دیگر منسوق شده و هوادار ندارد. در زمان عرضه این بازی این سبک عناوین که شما با گذشتن از هر مرحله وارد یک سطح کاملاً متفاوت می شدید هواداران بسیار زیادی داشت. از طرفی با باخت، شما به اول بازی باز می گشتید.

جهانی بازی تلویزیون اسمش یک جهانی بسیار عجیب است. به این شکل که هر قسمت از بازی پر از وقایع ناگوار بوده و دشمنان زیادی در آن وجود دارد. شما باید کوشش کنید در این بازی بیشتر از افراد دیگر پیشرفته تا جایزه دریافت کنید. نکته اصلی در خصوص تلویزیون اسمش سختی آ بود. به حدی که امکان داشت شما در بدو ورود هم به وسیله دشمنان این بازی کشته شوید.

سیمپسون ها (The Simpsons)

شرکت سازنده: Konami

سال عرضه: 1991

وقتی بحث در خصوص سیمپسون ها می شود، کمتر کسی به بازی های این مجموعه توجه می نماید. در سال 1991 که این سریال در حال رشد بود شرکت کونامی تصمیم گرفت تا یک بازی از آن بسازد. سیمپسون ها یک عنوان آرکید بوده که به راحتی رقبای خود را کنار می گذارد. دیالوگ های خاص به همراه مبارزات مجذوب کننده مواردی هستند که این بازی را بسیار مجذوب کننده نموده اند.

بازی سیمپسون ها از هر لحاظ به شکل سریال بوده و طراحی مشابهی دارد. با این حال انیمیشن های آن بسیار مجذوب کننده طراحی شده که توانست افراد زیادی را در دوران آرکید به سمت خود جذب کند. مشکل اصلی سختی آن است. این بازی برخلاف ظاهر خود یک عنوان بسیار سخت بوده که تمام کردن آن کار هر کسی نیست.

چالش تاکشی (Takeshis Challenge)

شرکت سازنده: Taito Corporation

سال عرضه: 1986

در ابتدا قرار بود این بازی برای برنامه تلویزیونی قلعه تاکشی ساخته شود. با این حال کارگردان این مجموعه به نام تاکشی کیتانو (Takeshi Kitano) تصمیم گرفت یک عنوانی را طراحی کند که شباهت با هیچ بازی دیگری در زمان خود نداشت. به حدی که روی جعبه این بازی نوشته شده بود که با توانایی های معمول گیمینگ نمی توان آن را به اتمام رساند.

در چالش تاکشی شما در نقش یک کارمند معمولی هستید که در پی ثروتمند شدن است. در نتیجه برای رسیدن به هدف خود در پی یک گنج می شود. باخت در این بازی بسیار عجیب است. به این شکل که اگر شما از کارتان استعفا ندهید، در بازی می بازید. اگر هر اشتباه کوچکی انجام دهید در این بازی می بازید. یکی از چالش های بسیار عجیب این بازی از کاربر می خواهد تا یک ساعت کنترلر را رها نموده و به آن دست نزند. این موارد در ابتدا به نظر ساده می رسند ولی چالش های بسیار سنگینی برای کاربران بودند.

یاغی (Rogue)

شرکت سازنده: Michael Toy

سال عرضه: 1980

این بازی کامپیوتر را می توان اولین عنوان سبک روگ لایک (Rogue Like) دانست. نام این دسته هم به خاطر همین بازی است. بازی یاغی یک عنوان گشت و گذار در سیاهچال است که سختی یکی از شاخصه های اصلی آن است. به این شکل که بازی به طور کامل رندوم عمل نموده و ترتیب خاصی در زمینه دشمنان یا چالش های بازی وجود ندارد.

همه چیز در این بازی به صورت تصادفی است. به این شکل که از سلاح گرفته تا منطقه ها مختلف بازی همگی با دفعه بعدی متفاوت خواهند بود. نکته عجیب بازی هم همینجاست که شما برای اینکه در این بازی ببرید نمی توانید مسیر را حفظ کنید. بلکه باید واکنش بسیار سریعی داشته و کوشش کنید با شرایط بازی خود را هماهنگ کنید.

قلعه دورف (Dwarf Fortress)

شرکت سازنده: Bay 12 Games

سال عرضه: 2006

جمله اصلی جامعه هواداران این بازی، باختن جالب است، سختی آن را به طور کامل نشان می دهد. بازی قلعه دورف در ابتدا کاربر را درگیر می نماید. از آنجا که بسیار راحت بوده و بعد رفته رفته سختتر می شود. به حدی که در انتهای کار مدیریت این بازی بسیار سخت بوده و پیروز شدن در آن تقریباً غیر ممکن می شود.

شما باید این قلعه را با موجودات عجیب کنترل کنید. به همین علت خطرات زیادی ممکن است برای قلعه شما اتفاق بیافتد. از حمله گرگ ها گرفته تا سیل و حمله دشمنان همگی در این بازی وجود داشته و شما باید بتوانید آن ها را مدیریت کنید. نکته مجذوب کننده این بازی استفاده از کرکترهای فانتزی است که کمی سختی آن را قابل تحمل نموده است.

ماجراجویی رالف کوچک (The Adventure of Little Ralph)

شرکت سازنده: New Corporation

سال عرضه: 1999

بازی ماجراجویی رالف کوچک در زمان عرضه یک مشکل بزرگ داشت. آن هم عرضه انحصاری آن در کشور ژاپن بود. همین موضوع شد تا این ماجراجویی زیبا و سخت در دسترس افراد زیادی قرار نگیرد. این بازی حالت های عناوین آرکید را داشت ولی برای اولین کنسول پلی آستیشن طراحی شد. نکته اصلی در بازی ماجراجویی رالف کوچک سختی آن بود که توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

بازی ماجراجویی رالف کوچک به علت طراحی به شدت زیبا و داستان خوبی که داشت لیاقت استقبال بیشتری بود. با این حال شرکت سازنده تصمیم گرفت آن را به کنسول پلی استیشن و منطقه ژاپن محدود کند که باعث شد افراد زیادی آن را تجربه ننمایند. نکته جالب اینجاست که در این بازی مبارزات بسیار سختی با غولآخرها وجود دارد که امکان دارد کاربر را از ادامه تجربه بازی منصرف نمایند.

ماجراجویی عجیب وودراف و اشنیبل (The Bizarre Adventures of Woodruff and the Schnibble)

شرکت سازنده: Coktel Vision

سال عرضه: 1995

بیشتر عناوین سخت توانایی کاربر به واکنش و انجام حرکات مختلف را آزمایش می نمایند. این موضوع درمورد بازی ماجراجویی عجیب وودراف و اشنیبل صدق نمی نماید. این بازی ماجراجویی به طور کامل با چیزی که شما از یک بازی سخت انتظار دارید تفاوت دارد. به این شکل که گفت و گوها در این بازی با کلمات من درآوردی ساخته شده و فهم آن ها بسیار سخت اتس.

همین موضوع در اصل باعث مجذوب کنندهیت این بازی هم شده است. شرکت سازنده به خلاقانه ترین روش بازی خود را سخت نموده که به نوبه خود جالب است. نکته جالب اینجاست که این بازی لغت نامه خاصی هم ندارد. در نتیجه شما باید به طور کامل به خلاقیت خود اکتفا نموده و کوشش کنید در بازی پیش بروید. به طور کلی اتمام این بازی از آن چیزی که شما تصور می کنید سختتر است. به همین علت شما باید با فکر و با دقت در این بازی پیش بروید.

موشیهیمه ساما (Mushihimesama)

شرکت سازنده: Cave

سال عرضه: 2004

اگر بخواهیم در خصوص عناوین سخت صحبت کنیم، قطعاً بازی های سبک اکشن دو بعدی قدیمی جایگاه بسیار خاصی دارند. موشیهیمه ساما به طور کامل این سختی را وارد یک سطح نو نموده که تجربه آن واقعاً سخت و دردناک است. نکته جالب در خصوص سازنده این بازی است که به ساخت عناوین بسیار سخت معروفیت دارد. به این معنا که انتخاب سختترین بازی از میان عناوین سخت این شرکت کار چندان راحتی نیست.

سختی موشیهمیه ساما زمانی است که شما حالت اولترا (Ultra) را انتخاب می کنید. در این حالت این بازی اصلاً قابل تجربه نیست و به شدت سخت می شود. در اصل این بازی در این حالت دیگر به توانایی های شما اهمیت نمی دهد و فقط می خواهد کرکتر شما را نابود کند. در حالت اولترا دشمنان بسیار سرسخت شده و از طرفی تعدادی گلوله ها و موانع هم افزایش بسیار زیادی دارد. به حدی که تجربه این بازی را چندین سطح سختتر از حالت های دیگر آن می نماید.

در گودی (In The Groove)

شرکت سازنده: Roxor

سال عرضه: 2004

هر بازی موسیقی قدیمی می تواند یک عنوان بسیار سخت باشد. حال اگر این عناوین را با مکانیسم ضربه پا ترکیب کنید با یک بازی بسیار سخت ولی مجذوب کننده روبرو خواهید شد. در دوران آرکید دستگاه هایی وجود داشت که روی زمین قرار گرفته و با برخورد پای کاربر فعال می شدند. این دستگاه ها در اصل کنترلر عجیب بازی هستند که روند تجربه آن را بسیار مجذوب کننده می نمایند.

حال اگر بازی از شما بخواهد تا چندین دکمه را با پاهایتان به سرعت فشار دهید، قطعاً چالش بازی چندین برابر می شود. نکته جالب بازی در گودی استفاده از ریتم است. به این شکل که در این بازی ریتم اهمیت بسیار زیادی داشته و اگر کاربران با ریتم آهنگ های بازی هماهنگ شوند می توانند تجربه بسیار مهیجی را داشته باشند.

سوپر میت بوی (Super Meat Boy)

شرکت سازنده: Team Meat

سال عرضه: 2010

دکمه ای که هواداران بازی سوپر میت بوی با آن آشنایی زیادی دارند، دکمه تکرار است. این بازی در سبک پلتفرمر و کوتاه بوده وی یک عنوان به شدت سخت است. نکته اصلی اینجاست که بازی سوپر میت بوی از کاربران می خواهد که سریع باشند. مراحل بازی بسیار کوتاه بوده و کاربران می توانند سریع دوباره از اول آن را شروع نمایند.

نکته اینجاست که مجازات باخت شما در این بازی چندان زیاد نیست. در نتیجه شما می توانید دائم ببازید و اهمیتی نداشته باشد. روند بازی برای این موضوع کامل بهینه شده و در نتیجه برای یادگیری بازی شما باید به طور دائم آن را تجربه کنید. بعضی مراحل این بازی به طرز عجیبی ناعادلانه هستند. به حدی که امکان دارد بازیکن از کل بازی انصراف داده و حتی آن را پاک کند!

تریالز فیوژن (Trials Fusion)

شرکت سازنده: RedLynx

سال عرضه: 2014

در ابتدای کار بازی تریالز فیوژن یک عنوان بسیار آرام بخش و مجذوب کننده به نظر می رسد. با این حال وقتی شما در آن پیش بروید سختی بازی هم افزایش پیدا می نماید. به حدی که دیگر تجربه آن اصلاً لذت بخش نبوده و تمام کردن آن به شدت سخت می شود. به نوعی بازی تریالز فیوژن بعد از چندین مرحله روی واقعی خود را نشان می دهد.

در مراحل انتهایی بازی سختی به حدی می رسد که شما احتیاج به یک دقت بسیار زیاد برای حرکت خواهید داشت. در بازی تریالز فیوژن سیستم ارتقاء وجود دارد اما چیزی که شما را در این بازی پیش می برد، مهارت شما است. بازی تریالز فیوژن به حدی در مراحل آخر سخت شد که چندین سال طول کشید تا افراد مختلف بتوانند آن ها را به اتمام برسانند.

مبارزه گرگا (Battle Garegga)

شرکت سازنده: 8ing

سال عرضه: 1996

بازی مبارزه گرگا در ابتدا یک عنوان معمولی دو بعدی و شوتر به نظر می رسد. به این شکل که بازی سخت است ولی نه در حدی که شما فکر کنید در این فهرست قرار بگیرد. نکته اینجاست که مبارزه گرگا به روند بازی شما عادت می نماید. در نتیجه با توجه به آن سخت می شود. به ای شکل که شما هرچه در بازی پیش بروید حس می کنید بازی سخت تر می شود تا اینکه دیگر قابلیت تجربه آن وجود نداشته باشد.

برای پیشرفت در این بازی شما سطح خود را در حد معمول نگه دارید. به این معنا که نباید بیش از حد از قدرت های خاص بازی استفاده نموده و حتی بعضی از اوغات باید خودتان را نابود کنید. اگر با این روند پیش بروید بازی تصور می نماید که سطح شما از ابتدا ثابت بوده و سخت نمی شوند. سیستم سختی این بازی بسیار هوشمند است ولی مشکل اینجاست که پس از مدتی تجربه آن را ناممکن می نماید.

ریک خطرناک (Rick Dangerous)

شرکت سازنده: Core Design

سال عرضه: 1989

در دورانی که بازی ریک خطرناک عرضه شد، فیلم های ایندیانا جونز در اوج خود قرار داشته بودند. در نتیجه شرکت سازنده این بازی هم تصمیم گرفت تا یک عنوان با حال و هوای مشابه با این بازی طراحی کند. در بازی ریک خطرناک موارد عجیب بسیار زیادی وجود دارد. همین موضوع باعث شده که حرکت در بازی بسیار سخت باشد.

در اصل در بازی ریک خطرناک هر چیزی می تواند شما را بکشد. همینطور اینکه موارد مخفی زیادی مثل نیزه، تله و مواردی از دسته در بازی وجود دارند. روند بازی را شما با باختن یاد می گیرید که تا حد زیادی می تواند آزاردهنده باشد. نکته مهم اینجاست که دارایی شما هم محدود است. به این شکل که تعداد خاصی از موارد مختلف را می توانید با خود حمل نموده و از آن ها بهره ببرید.

سایه جانور 2 (Shadow of the Beast 2)

شرکت سازنده: Psygnosis

سال عرضه: 1990

بازی سایه جانور یک در زمان خود یک عنوان بسیار پیشرفته و خوب بود. عنوانی که توانست در گرافیک عناوین بازی تغییر زیادی ایجاد کند. حال اگر شما در خصوص شماره 2 این مجموعه سؤال کنید شرایط کمی متفاوت خواهد بود. به این شکل که گیمرهای قدیمی از این بازی چندان تعریف نخواهند کرد. به احتمال زیاد به علت اینکه نتوانستند آن را به اتمام برسانند.

بازی سایه جانور 22 یک عنوان پلتفرمر چند جهتی است. همینطور اینکه عناصر مبارزه در این بازی به طور مشهودی وجود دارد که باعث شده تجربه بازی از قبل هم سختتر بشود. چیزی که بازی سایه جانور 2 را بسیار سخت می نماید عدم تعلیم آن است. به این شکل که بیشتراً در ابتدای بازی های سخت یک مرحله ساده وجود داشته تا کاربر به جهان و روند بازی کمی عادت کند. این موضوع در خصوص بازی سایه جانور 2 صدق ننموده و کاربران باید از ابتدا با دشمنان سرسخت این بازی سر و کله بزنند.

فاجعه زمان (Time Crisis)

شرکت سازنده: Namco

سال عرضه: 1995

قرار دادن یک بازی در سبک سوم شخص شوتر در این فهرست کمی عجیب به نظر می رسد. به علت اینکه در زمان خود این عناوین جزو آسان ترین موارد بودند و اتمام آن ها احتیاج به کوشش زیادی نداشت. در خصوص فاجعه زمان نمی توان چنین حرفی زد. این بازی هم در دوران آرکید خواستار بسیار زیادی داشت و نکته اینجا بود که یک بازی بسیار سخت بود.

در زمان دستگاه های آرکید افراد زیادی برای این بازی هزینه کردند. علت آن هم معین است. بازی در عین مجذوب کننده بودن به شدت سخت بوده و اتمام آن در یک دور شدنی نیست. نکته جالب اینجاست که این بازی مقدار آسیبی که کرکتر شما به دشمن وارد می نماید را نشان نمی دهد. به همین علت شما نمی دانید که دشمن شما با چند شلیک از بین می رود.

من می خواهم همان فرد باشم: بازی (I Wanna be The Guy)

شرکت سازنده: Michael o Reilly

سال عرضه: 2007

بازی من می خواهم همان فرد باشم انتها خوبی نداشت. این بازی از حالت آزمایشی خارج نشد و همواره در حالت بتا باقی ماند. از لحاظ ظاهری این بازی بسیار قدیمی به نظر می رسد ولی با توجه به عناوین دیگر این فهرست، چندان هم قدیمی نیست. بازی من می خواهم همان فرد باشم یک عنوان بسیار سخت و عجیب بود که در جواب به یک بازی سخت ژاپنی ساخته شد.

این بازی از هر لحاظ از رقیب خود سختتر بود. پلتفرمینگ در این بازی بسیار سخت بوده و امام یک مرحله مدت زیادی طول می کشید. این بازی به حدی سخت بود که بسیاری از عناوین دیگر در طول مسیر خود به آن اشاره می نمایند. برای مثال سوپر میت بوی یکی از مراحلش برخورد با شخصیت اصلی من می خواهم همان فرد باشم بود.

وپنلرد (Weaponlord)

شرکت سازنده: Visual Concepts

سال عرضه: 1995

مشکل اصلی عناوین آرکیدی که از ابتدا برای کنسول عرضه می شدند این بود که کوشش می کردند همان سیستم را روی دسته های کنسول ها پیاده نمایند. همین موضوع باعث شد تا حرکات ترکیبی در این عناوین بسیار سخت بوده و اصلاً تجربه لذت بخشی را به کاربر منتقل ننمایند. این موضوع در خصوص بازی وپنلرد به طور مشهودی معین است.

سیستم ضربات این بازی به حدی پیچیده بود که افراد زیادی از تجربه آن ناامید می شدند. در نتیجه استقبال چندانی هم از این بازی روی کنسول ها نشد. همینطور اینکه دشمنان در این بازی بیش از حد قدرتمند بودند که باعث می شد وپنلرد یک عنوان بسیار عجیب و سخت باشد که افراد زیادی تمایل به اتمام آن نداشته باشند.

فلایرنچ (Flywrench)

شرکت سازنده: Messhoff

سال عرضه: 22015

شرکت سازنده این بازی زبان طراحی خاصی دارد که باعث شده هواداران زیادی را به کارهای خود جذب کند. بازی فلایرنچ را به راحتی می توان سخت ترین بازی ساخته شده به وسیله این شرکت دانست که تجربه آن در عین سختی بسیار جالب است. از دیدگاه کلی بازی به نظر راحت می رسد. به این شکل که شما باید شکل های مختلف را در مسیر خود راهنمایی کنید تا به مقصد برسند.

نکته اینجاست که بازی از لحاظ بصری برای کاربر چالش بسیار زیادی ایجاد می :ند. به این شکل که پازل ها دائم رنگ عوض نموده و با چشمان شما بازی می نمایند. اینجاست که کلاً تصور شما از بازی از بین می رود. به این شکل که شما دائم در این بازی شکست می خورید و مرحله را باید از ابتدا شروع کنید. نکته جالب اینجاست که فلایرنچ با وجود این درجه از سختی هواداران زیادی داشته و از آن استقبال نسبتاً خوبی شد.

منبع: The Guardian

منبع: دیجیکالا مگ

به "سخت ترین بازی های ویدیویی تاریخ کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخت ترین بازی های ویدیویی تاریخ کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید