سری هواوی میت 50 با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در راه است

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، شرکت هواوی قرار است به زودی طی مراسمی از سری گوشی های پرچم دار هواوی میت 50 رونمایی کند. افشاگری از چین بعضی مشخصات فنی این سری پرچم دار را فاش نموده است. علاوه بر این، دو نکته قابل توجه وجود تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 4G برای این سری و گوشی میت 50 ایکس است که در نهایت جانشین میت 20 ایکس محبوب سال 2018 خواهد شد.

سری هواوی میت 50 با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در راه است

به علت تحریم های آمریکا، محصولات این شرکت بدون پشتیبانی از سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل طراحی و عرضه می شوند. در نتیجه این اقدام دولت آمریکا، شرکت هواوی بسیاری از کاربران خود را از دست داد. این شرکت پیروز چینی که در سال 2020 توانسته بود در یک دوره سه ماهه، حتی سامسونگ را از لحاظ فروش از میان بردارد و صدرنشین این رقابت نفس گیر گردد، دیگر حتی در بین 5 شرکت برتر هم دیده نمی گردد و با روزهای اوج خود فاصله بسیاری دارد. اما به هر حال مدیران این شرکت به بازگشت دوباره هواوی امید دارند و به همین دلیل قصد دارند تا از سری تازه پرچم دار هواوی میت 50 رونمایی نمایند.

طبق تازهترین اخبار منتشر شده، هواوی خود را برای عرضه سری پرچم دار میت 50 آماده می نماید. گفته می گردد که این شرکت میخواهد نسل بعدی گوشی های پرچم دار خود برای اولین بار در ماه اوت (مرداد ماه) به کاربران معرفی کند. به همین دلیل، یک افشاگر چینی اکنون جزئیات مربوط به این سری را پیش از معرفی رسمی فاش نموده است.

بر همین اساس، سری میت 50 هواوی متشکل از چهار گوشی هوشمند پرچم دار خواهد بود: نسخه پایه میت 50، میت 50 پرو، میت 50 RS و میت 50 ایکس. باید اشاره کنیم که میت 20 ایکس که در سال 2018 روانه بازار شد، توانست با مشخصاتی نظیر نمایشگر بزرگ 7.1 اینچی نظر مساعد کاربران بسیاری را به خود جلب کند. نه سری میت 30 و نه سری میت 40 جانشینی برای میت 20 ایکس ارائه نکردند، اما اکنون به نظر می رسد که هواوی می تواند با عرضه سری میت 50، جانشین این گوشی هوشمند محبوب را در اختیار کاربران قرار دهد.

این طور که به نظر می رسد، ظاهراً هواوی سه چیپست را برای این سری پرچم دار خود در نظر گرفته است: اسنپدراگون 8 نسل 1 4G، تراشه Kirin 9000S و اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 4G. طبق گزارش ها، گران ترین مدل این سری یعنی میت 50 RS مجهز به Kirin 9000S خواهد بود. این در حالی است که مدل رده بالای میت 50 پرو از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس همانطور که از نامش پیداست، به عنوان نسخه قدرتمندتر پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 روانه بازار شده است.

باید خاطر نشان کنیم که این چیپست تازه به جای فرآیند ساخت 4 نانومتری سامسونگ، به یاری فرآیند 4 نانومتری TSMC فراوری شده است. کوالکام مدعی شده این تراشه از نظر عملکرد پردازنده حدود 10 درصد سریع تر است و برای فرکانس پردازنده گرافیکی هم با 10 درصد افزایش روبرو خواهیم شد. در مجموع می توان گفت که اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 از نظر پایداری عملکرد نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد. مدل های دیگر این سری از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 4G بهره خواهند برد. البته بد نیست اشاره کنیم که هواوی همچنان قادر به استفاده از چیپست های 5G نیست و این یکی از نکات منفی گوشی های این سری به شمار میرود.

این اواخر شایعات و حدس های متعددی در خصوص این سری پرچم دار به گوش می رسید. گفته می گردد که سری پرچم دار هواوی میت 50 در امسال با سیستم دوربین قدرتمندتر و با طراحی دایره ای شکل در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بعلاوه انتظار می رود که گوشی های این سری از لحاظ سخت افزاری نیز حرف های زیادی برای زدن داشته باشند. ظاهراً قرار است هواوی از سنسورهایی شبیه به گوشی های وان پلاس یا اوپو در سری پرچم دار تازه خود بهره ببرد.

تحلیلگران بعلاوه ادعا می نماید که گوشی های میت 50 و 50 پرو قطعاً با قابلیت های تصویربرداری تازه و پیشرفته که حاصل همکاری هواوی با شرکت XMAGE است، در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. بنابراین احتمالاً می توان سری میت 50 را به عنوان اولین نسل گوشی های XMAGE نیز تلقی کرد. طبق اعلام هواوی، شرکت XMAGE عمدتاً روی سه حوزه نوآوری تکنولوژیک، تجربه تصویربرداری و فرهنگ تصویربرداری تمرکز می نماید. باید دید در روزهای آینده چه خبرهای دیگری در خصوص این سری پرچم دار منتشر خواهد شد.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "سری هواوی میت 50 با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری هواوی میت 50 با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید