شناختن ایران را باید از کرمان شروع کرد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، خبرنگاران/کرمانرییس اتاق بازرگانی کرمان با تاکید بر اینکه شناختن ایران را باید از کرمان شروع کرد اظهار کرد: در استان کرمان 7 اثر ثبت جهانی و 700 اثر ثبت ملی وجود دارد ضمن آنکه بیش از 2 میلیارد دلار در سال صادارت محصولات این استان است که نشان می دهد در همه جنبه های فرهنگی، گردشگری و مالی می توان استان کرمان را به عنوان مرجعی در کشور نام برد.

شناختن ایران را باید از کرمان شروع کرد

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، مهدی طبیب زاده امروز دهم آبان ماه در نشست آنالیز پتانسیل های توسعه روابط مالی فرامرزی در کرمان با حضور تعدادی از سفرا و رایزنان مالی کشورهای خارجی و حضور معاون مالی وزارت امور خارجه به جاذبه های فراوان استان کرمان اشاره نمود و گفت: استان کرمان پهناورترین استان کشور است که جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری بسیار زیادی دارد.

وی مهمان نوازی را شاخصه شاخص کرمانی ها دانست و اعلام کرد: کرمان مرکز صنعت و تجارت جنوب شرق کشور و همواره مرکز تجاری جنوب بوده و در برنامه ششم توسعه نیز این استان به عنوان پشتیبان سواحل مکران انتخاب شده است.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان این مطلب که استان کرمان را به عنوان استان ترین ها معرفی نموده اند، توضیح داد: دشت شهداد گرمترین نقطه جهان، خانه حاج آقا علی رفسنجان به عنوان بزرگترین بنای خشتی جهان، بزرگترین معدن روباز خاور میانه و متنوع ترین وضعیت آب و هوایی و ... همگی متعلق به استان کرمان بوده و حتی در این خطه از کشور می توان تنوع گیاهی را به خوبی مشاهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های تاریخی و فرهنگی استان کرمان، اعلام کرد: یک فرضیه در جهان مطرح بوده و آن این است که عنوان شده استان کرمان خواستگاه تمدن بشری است که امیدواریم این موضوع به صورت رسمی تایید و اعلام گردد که استان کرمان خواستگاه خط و تمدن بشری بوده است.

طبیب زاده با تاکید بر اینکه شناختن ایران را باید از کرمان شروع کرد اظهار کرد: در استان کرمان 7 اثر ثبت جهانی و 700 اثر ثبت ملی وجود دارد ضمن آنکه بیش از 2 میلیارد دلار در سال صادارت محصولات این استان است که نشان می دهد در همه جنبه های فرهنگی، گردشگری و مالی می توان استان کرمان را به عنوان مرجعی در کشور نام برد.

رییس اتاق کرمان با بیان این مطلب که کارخانجات بزرگ صنعتی در استان کرمان حال ساخت است که برای راه اندازی آنها به مواد اولیه برای تکنولوژی احتیاج داریم، مطرح نمود: براساس تجربیاتی که ظرف چند سال گذشته داشتیم، تا حدودی توانسته ایم در اتاق بازرگانی کرمان بازارهای هدف محصولات این استان را را شناسایی نموده و اهداف و پتاسیل های موجود در این بازارها را آنالیز کنیم.

وی با اشاره به مرداوات استان کرمان با کشورهای افغانستان، کشورهای حوزه آمریکای جنوبی، ساحل عاج، پاکستان، اتریش و آلمان، خطاب به سفرا و رایزنان مالی حاضر در این جلسه مطرح نمود: کرمان را در اولویت برنامه های خود قرار دهید و امیدواریم این جلسه سرشروع تعاملات بیشتری باشد.

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در حوزه بحث همکاریهای مشترک بین استان کرمان و کشورهای مختلف جهان، ظرفیت های همکاری ها به صورت جدی در دستور کار قرار دادیم و ظرفیت های مناسبی برای توسعه مالی ایجاد نموده ایم.

وی اعلام کرد: کشورهای مثل چین سرمایه گذاری خوبی در استان کرمان داشته اند و قابل ذکر است در حوزه صنعتی و معدنی استان کرمان یکی از بهترین و بزرگترین ظرفیت های موجود در کشور را دارد به طوری که استان کرمان قطب صنعتی کشور محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شناختن ایران را باید از کرمان شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناختن ایران را باید از کرمان شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید