فرق کریسمس با سال نوی میلادی چیست؟

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، وبسایت روزیاتو - گلریز برهمند: روز چهارشنبه مسیحیان سراسر جهان کریسمس را جشن گرفتند. اگر با شنیدن نام کریسمس منتظر آغاز سال نوی میلادی بودید احتمالاً متوجه شده اید که این اتفاق هنوز رخ نداده و این سؤال برایتان پیش آمده که فرق کریسمس با سال نو چیست. این سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

فرق کریسمس با سال نوی میلادی چیست؟

کریسمس همان سال نوی میلادی نیست. جشن کریسمس که در روز 25 دسامبر برگزار می گردد، یکی از اعیاد مذهبی پیروان دین مسیحیت است که آن را روز تولد حضرت مسیح می دانند. اما جشن سال نوی میلادی با به خاتمه رسیدن یک سال تقویمی و شروع سال میلادی جدید در اول ماه ژانویه برگزار می گردد.

اما چرا کریسمس را روز 25 دسامبر جشن می گیرند؟

اینکه چرا این تاریخ برای برگزاری جشن کریسمس انتخاب شده کاملاً تعیین نیست. چون تاریخ تولد حضرت مسیح در کتاب مقدس به طور دقیق ذکر نشده و این مسأله سال ها در میان پیروان اولیه دین مسیحیت مورد بحث بود. آن ها ابتدا تصور می کردند تاریخ تولد حضرت مسیح 6 ژانویه بود، چون این تاریخ را روز مرگ او می دانستند و از طرفی اعتقاد داشتند پیامبران در همان روزی از جهان می فرایند که نطفه آن ها بسته شده بود. اما تا پیش از قرن چهارم تاریخ این مناسبت به روز 25 دسامبر تغییر یافت. بعضی منابع علت انتخاب این تاریخ جدید را دور کردن توجه ها از مراسمی بیان نموده اند که کافران (پیروان ادیانی که در آن ها به پرستش خدایی غیر از خدای واحد ادیان ابراهیمی پرداخته می شد) به مناسبت انقلاب زمستانی در همان روز 25 دسامبر برگزار می کردند. اما بعضی منابع هم این را درست نمی دانند. تنها چیزی که از بابت آن مطمئن هستیم این است که این تاریخ فارغ از چرایی اش پابرجا ماند.

یکی از سنت های کریسمس هم که به نوعی با حضرت مسیح مرتبط است آویزان کردن حلقه گل است که پای ثابت تزئینات ایام کریسمس محسوب می گردد.

نظریات زیادی درباره آویزان کردن حلقه های گل در ایام کریسمس مطرح شده. در یونان و روم باستان، به برندگان مسابقات ورزشی حلقه ای از برگ بو اعطا می شد و این حلقه ها نشان افتخار هم بودند. در جشن هایی که کافران به مناسبت انقلاب زمستانی داشتند، دایره احتمالاً نماد چرخه زندگی و امید به شروع دوباره بهار بوده. حلقه گل برای مسیحیان تداعی کننده تاج خار حضرت مسیح هم هست و آن ها بعد ها آن را به یکی از نماد های اَدوِنت یا همان جشن ظهور هم تبدیل کردند. حلقه گل از گیاهان همواره سبز مختلفی ساخته می گردد که نماد زندگی پیوسته هستند و فرم دایره شکل آن هم که هیچ ابتدا و انتهایی ندارد سمبل جاودانگی خداوند است.

منبع: rd

منبع: برترین ها

به "فرق کریسمس با سال نوی میلادی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرق کریسمس با سال نوی میلادی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید