فروش آثار غیرمجاز نوشته شده از سوی هوش مصنوعی به نام یک نویسنده در آمریکا

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، خبرنگاران، نویسنده ای آمریکایی اخیراً متوجه شده است که کتاب هایی با نام او بر روی پلتفرم آمازون فروخته می گردد، اما با یک پیچش نگران کننده: او این کتاب ها را ننوشته است.

فروش آثار غیرمجاز نوشته شده از سوی هوش مصنوعی به نام یک نویسنده در آمریکا

جین فریدمن که چندین کتاب نوشته و کارهای مشاوره ای در صنعت نوشتن و انتشار ارائه می دهد، به سی ان ان گفت که یکی از خوانندگانش یکی از این کتاب های جعلی را از آمازون خریداری نموده است. عناوین این کتاب ها شبیه موضوعاتی بود که او معمولاً درباره آن می نویسد، اما متن به گونه ای بود که گویی شخصی از یک مدل هوش مصنوعی مولد برای تقلید از سبک او استفاده نموده است.

فریدمن گفت: این کتاب ها را که نگاه کردم برای کمابیش مشهود بود که آن ها به وسیله هوش مصنوعی فراوری شده است… من چیزهای رایگان زیادی داشتم که به صورت آنلاین در دسترس بود، چراکه همواره وبلاگ نویسی نموده ام و سخت نیست که هوش مصنوعی بخواهد از سبک کاری من تقلید کند.

مری روزنبرگر، مدیر عامل گروه حمایت از نویسندگان غیرانتفاعی انجمن نویسندگان، در این رابطه گفت: هوش مصنوعی مولد برای جایگزینی نویسندگان استفاده می گردد و کار آنها را بدون اجازه می گیرد، آن آثار را در چارچوب آن مدل های هوش مصنوعی قرار می دهد و سپس آن مدل های هوش مصنوعی را به مردم، به شرکت های دیگر ارائه می نماید و می تواند آن را به نام نویسندگان گوناگون جا می زند. بنابراین می توانید تصور کنید که نویسندگان از این موضوع کمی ناراحت هستند.

منبع:

https://crast.net/394229/an-author-says-ai-is-writing-unauthorized-books-being-sold-on-amazon-under-her-name/

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "فروش آثار غیرمجاز نوشته شده از سوی هوش مصنوعی به نام یک نویسنده در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش آثار غیرمجاز نوشته شده از سوی هوش مصنوعی به نام یک نویسنده در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید