فیلم ، بازگشت هواپیمای فضایی ایکس-37بی پس از ماموریت سری 780 روزه

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، هفته پیش هواپیمای بدون سرنشین فضایی ایکس-37بی (X37B) نیروی هوایی آمریکا پس از یک ماموریت سری 780 روزه پرواز مداوم در مدار زمین در فلوریدا فرود آمد.

فیلم ، بازگشت هواپیمای فضایی ایکس-37بی پس از ماموریت سری 780 روزه

به نوشته سایت space.com ایکس- 37بی، هواپیمای نظامی که شبیه شاتل های فضایی سرنشین دار ناسا اما در ابعاد کوچتر است، در پایان این پنجمین ماموریت سری بسیار درازمدت به طور اتوماتیک در مرکز فضایی کندی در ناسا در کیپ کاناورال فلوریدا به زمین نشست. این هواپیمای فضایی در ابتدا بوسیله یک راکت فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس به فضا پرتاب شده بود.

  • فیلم | فالکون 9

رکورد قبلی این هواپیما پروازی 781 روزه بود که در ماه مه سال 2017 به دست آمده بود.

نیروی هوایی امریکا دو فروند از این هواپیماهای فضایی را در ناوگان خود دارد که مانند شاتل های فضایی می توان برای ماموریت های گوناگون چندین بار پرواز کرده اند. این هواپیماهای فضایی که نیروی خود را از انرژی خورشید می گیرند و ساخت شرکت بوئینگ هستند، دارای یک محفظه بار مینیاتوری هستند که می توان برای انجام آزمایش ها یا جای دادن ماهواره های کوچک به کار رود.

این هواپیماها در اصل برای گذراندن مدت 240 روز در مدار زمین طراحی شده بودند.

ماموریت های این هواپیماهای فضایی محرمانه مانده است، اما مقامات نیروی هوایی اشاراتی درباره آنها داشته اند. یک محموله این هواپیما تجهیزاتی طراحی شده برای آزمایش وسائل الکترونیکی تجربی و تکنولوژی های لوله های حرارتی نوسانگر در محیط های فضایی در زمان های طولانی بوده است. همچنین این هواپیمای فضایی یک ماهواره کوچک را هم در مدار زمین قرار داده است.

برنامه ساخت ایکس-37 بی در اصل در سال 1999 بوسیله ناسا به عنوان یک بستر آزمایش تکنولوژی برای سفینه های فضایی آینده شروع شد و کاملا شبیه یک نسخه مینیاتوری شاتل های فضایی بود، اما در سال 2004 سازمان پژوهش های پیشرفته دفاعی (DARPA) ارتش آمریکا این پروژه را تحویل گرفت و به اداره قابلیت های سریع نیروی هوایی آمریکا سپرد.

ایکس 37بی 8.8 متر درازا دارد و فاصله بال های آن 4.6 متر است. بخش محموله آن به اندازه بخش بار یک وانت است و ابعادی 2.1 متر در 1.2 متر دارد.

نخستین ماموریت ایکس-37بی در آوریل سال 2010 انجام شد و این هواپیمای فضایی برای 224 روز در مدار زمین باقی ماند. ماموریت های بعدی در سال های 2011، 2012، 2015 و 2017 انجام شدند و هر بار مدت ماندن هواپیما در مدار زمین بیشتر شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "فیلم ، بازگشت هواپیمای فضایی ایکس-37بی پس از ماموریت سری 780 روزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، بازگشت هواپیمای فضایی ایکس-37بی پس از ماموریت سری 780 روزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید