نامگذاری درختی به نام لئوناردو دی کاپریو در جنگل ایبو

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، تهران (پانا) - یک درخت استوایی تازه کشف شده به پاس کوشش های لئوناردو دی کاپریو بازیگر شهیر هالیوود در محافظت از محیط زیست و پس از اینکه وی کوشش کرد درختان یک جنگل بارانی را از قطع شدن نجات دهد، به نام وی نام گذاری شد.

نامگذاری درختی به نام لئوناردو دی کاپریو در جنگل ایبو

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک درخت استوایی تازه کشف شده که برای دنیای علم، تازه است، به افتخار لئوناردو دی کاپریو و به پاس کمپین او برای نجات یک جنگل بارانی که این درخت در آن کشف شده، نام گذاری شده است.

دانشمندان باغ گیاه شناسی سلطنتی کیو گفتند که می خواهند با این حرکت از این بازیگر هالیوود به خاطر یاریش در عریضه و دادخواستی که سال گذشته برای جلوگیری از قطع درختان در کامرون داده بود، تجلیل نمایند.

اکنون نام علمی این درخت 4 متری، اوواریوپسیس دی کاپریو است که اولین گونه گیاهی است که در سال 2022 به طور رسمی نام گذاری شده است.

این گیاه از خانواده یلانگ یلانگ(ylang-ylang) و دارای گل های بزرگ زرد رنگ مایل به سبز در تنه خود است و در جنگل ایبو(Ebo) در کامرون کشف شده است.

دی کاپریو پس از آن که در فوریه 2020 در رسانه های اجتماعی کوشش کرد در کنار سازمان حفاظت از محیط زیست مانع از قطع درختان در جنگل ایبو Ebo گردد و پیروز نیز شد، اکنون به نام این بازیگر و فعال محیط زیست برنده اسکار نام گذاری شده است.

دکتر مارتین چیک محقق ارشد باغ گیاه شناسی کیو گفت: ما از حمایت لئو در کمپین حفاظت از ایبو در سال گذشته بسیار قدردان هستیم، بنابراین مناسب به نظر می رسد که لطف او را به این طریق گرامی بداریم و گونه ای منحصر به فرد در این جنگل را به نام او نام گذاری کنیم.

این بازیگر 47 ساله یک فعال مشتاق در حوزه مقابله با تغییرات اقلیمی است، اما در عین حال در گذشته به علت عادتش به سفر به سراسر دنیا با جت شخصی که آلوده نماینده محیط زیست است، با انتقادهایی روبرو شده است. با وجود این، دی کاپریو پس از اینکه یک شرکت مستقر در لندن هزاران درخت را به نام او در کشور مکزیک کاشت تا کربن فراوریی به وسیله او را جبران کند، ادعا می نماید که یک شهروند عاری از فراوری کربن است.

بعلاوه منابع نزدیک به این بازیگر ادعا نموده اند که لئو آغاز به استفاده از پروازهای تجاری بیشتری نموده است که نسبت به پروازهای خصوصی انتشار کربن کمتری به ازای هر مسافر فراوری می نمایند.

جنگل ایبو یکی از بزرگ ترین جنگل های بارانی دست نخورده کامرون، خانه اجدادی مردم بانن، گوریل های در معرض تهدید و شامپانزه ها است. بعلاوه زیستگاهی برای فیل های جنگلی و 75 گونه گیاهی در معرض خطر است.

جنگل های بارانی جنگل هایی هستند که به واسطه اندازه زیاد بارش متمایز می شوند. طبق تعریف اندازه کمینه بارش سالانه در یک جنگل بارانی بین 1750 نا 2000 میلی متر است. جنگل های بارانی دو نوع هستند: جنگل های بارانی استوایی و جنگل های بارانی معتدله. منطقه های که دارای باران های موسمی هستند که به منطقه ها همگرای میان استوایی نیز معروف هستند، نقش مهمی در ایجاد شرایطی اقلیمی دارند که لازمه جنگل های بارانی کره زمین است. حدود 40 تا 75 درصد از کل گونه های زنده، بوم زاد جنگل های بارانی هستند. برآورد می گردد که شاید چندین میلیون گونه از گیاهان و حشرات و ریزاندامگان در جنگل های بارانی وجود داشته باشند که هنوز شناخته نشده اند. جنگل های بارانی جواهرات زمین و بزرگترین داروخانه زمین نامیده شده اند.

در سال 2009 شرکت نایکی و تیمبرلند خرید چرم از بخش های جنگل زدایی شده جنگل های آمازون را متوقف کردند. این عمل تنها چند هفته پس از گزارش سازمان صلح سبز صورت گرفت که نشان می داد گله های دامداری های منطقه آمازون باعث تخریب جنگل های آمازون می شوند. طبق تحقیق آرنولد نیومن هر همبرگری که می خریم باعث از بین رفتن 6.25 متر مربع از جنگل های بارانی می گردد.

دررابطه با جنگل بارانی ایبو نیز کارشناسان از سراسر دنیا نامه ای به دولت کامرون نوشتند تا گونه های جانوری و گیاهی گرانبهای در معرض خطر انقراض را مورد توجه قرار دهد.

این موضوع سپس به وسیله لئوناردو دی کاپریو مورد توجه نهاده شد که منجر به اشتراک مطالبی در رسانه های اجتماعی برای میلیون ها دنبال نماینده اش در توییتر و اینستاگرام در این باره شد و او با این کار به این کمپین شتاب بخشید.

لئو در یکی از آنها نوشت: جنگل ایبو در کامرون و همه حیوانات باورنکردنی که در آنجا زندگی می نمایند، به دردسر افتاده اند که این شامل فیل های جنگلی، گوریل ها، شامپانزه ها و بسیاری دیگر از حیوانات می گردد. بیایید به نجات جنگل ایبو یاری کنیم.

در نهایت، لغو قطع درختان این جنگل با دستور مستقیم رئیس جمهور کامرون در ماه اوت 2020 این امید را ایجاد کرد که حیات وحش موجود در آنجا بتواند از انقراض فرار کند.

دکتر چیک می گوید: اگر امتیاز قطع درختان این جنگل لغو نمی شد، احتمالاً این گونه درخت تازه کشف شده را به علت استخراج الوار بریده بودند و آن را برای همواره از دست می دادیم.

با این حال، اوواریوپسیس دی کاپریو در حال حاضر در مطالعه ای که در مجله PeerJ منتشر شده و این گونه را توصیف می نماید، به عنوان گونه در معرض خطر انقراض ارزیابی شده است، چرا که جنگل ایبو محافظت نشده است و تهدید قطع درختان، استخراج معادن و تبدیل زمین های آن به مزارع کشاورزی ادامه دارد.

باغ گیاه شناسی کیو هشدار داد که بسیاری از گونه های تازه علم که در سال 2021 نام گذاری شده اند، در حال حاضر منقرض شده اند و بسیاری از آنها به علت جنگل زدایی، تغییر در استفاده از زمین و تغییرات آب و هوایی در معرض تهدید انقراض هستند.

دانشمندان باغ گیاه شناسی کیو و شرکای آنها در سراسر دنیا که گونه های ناشناخته را مطالعه می نمایند، داده ها را جمع آوری می نمایند تا شواهدی را ارائه نمایند که در دنیای علم، تازه هستند، سپس برای نام گذاری آنها تصمیم می گیرند و آنها را در مجلات علمی منتشر می نمایند. به عنوان مثال نام 205 گیاه و قارچ از آفریقا، آسیا و آمریکا و حتی بریتانیا در سال 2021 ثبت شده است.

دکتر چیک گفت بسیاری از گونه ها به ویژه در منطقه ها استوایی بدون نام علمی باقی می مانند که همین موضوع، ارزیابی خطر انقراض آنها را تقریبا غیرممکن و حفاظت از آنها را بسیار سخت می نماید.

متأسفانه چندین گونه در لیست سال 2021 در حال حاضر در معرض خطر انقراض ناشی از تهدیدات فزاینده برای زیستگاه طبیعی خود در نظر گرفته شده اند و سه گونه در حال حاضر در طبیعت منقرض شده اند.

دکتر چیک اضافه نمود: این لیست یک یادآوری دیگر است که آخرین فرصت ما برای یافتن گونه های ناشناخته، نام گذاری آنها و حفاظت از آنها قبل از انقراض دنیای را برجسته می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نامگذاری درختی به نام لئوناردو دی کاپریو در جنگل ایبو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامگذاری درختی به نام لئوناردو دی کاپریو در جنگل ایبو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید