فیلم تست تصادف ری را ایران خودرو در اسپانیا
به گزارش وبلاگ اخبار جدید، تست تصادف ری را / ری را ایران خودرو در اسپانیا صورت گرفته و گویا این محصول آینده ایران خودرو پیروز شده است امتیاز لازم را کسب کند. این تست با چه سرعتی صورت گرفته و موتور ری را چه بوده است؟
وبلاگ اخبار جدید - الهام زهره وند: براساس اطلاعاتی که در اختیار وبلاگ اخبار جدید قرار گرفته، اواخر سال 1401 در زمان معاونت سابق مرکز تحقیقات ایران خودو محسن رضایی منش، تست تصادف ری را ایران خودرو در اسپانیا و آلمان صورت گرفته است.
در اسپانیا ری را تست های R 94 برخورد از روبرو و R 95 برخورد از کنار را با موفقیت پاس نموده است.
از طرفی تست R 127 عابر پیاده ریرا در آلمان صورت گرفته است.
در ویدیوی تست که در اختیار وبلاگ اخبار جدید قرار گرفته می بینیم که ایربگ های خودرو در لحظه برخورد باز می گردد!
فیلم کامل تست تصادف خودرو ری را در آسپانیا را در کانال یوتیوب وبلاگ اخبار جدید پلاس دیدن کنید:
بنابر اطلاعات رسیده به وبلاگ اخبار جدید، تست تصادف جانبی و برخورد از روبه روی ری را با سرعتی حدود 56 کیلوکتر صورت گرفته است.
این منبع مطلع در گفت و گو با وبلاگ اخبار جدید مدعی شد مسئولان مرکز تست اسپانیایی معتقدند ری را می تواند دست کم سه ستاره، از یورو انکپ بگیرد.
اما این خودرو با چه موتوری در اسپانیا تست شده است؟
فیلم تست تصادف ریرا ایران خودرو در اسپانیا / عکس: ری را
موتور ری را ایران خودرو
موتوری که قرار است روی کراس اوور ری را قرار بگیرد موتور EFP با گیربکس دو کلاچه تر است که می توان آن را فعلا قوی ترین خودرو ایرانی دانست.
وبلاگ اخبار جدید پیش تر عملکرد این موتور را روی دنا جوانان در جنوب ایران و در دمای 50 درجه تست و آنالیز نموده است.
تولد موتور EFP
با بهینه سازی موتور توربوشارژ EF7 حالا موتور توربو پلاس EF7 یا EFP متولد شده است.
قدرت این موتور از حدود 150 اسب بخار به 160 اسب بخار و گشتاور آن از 215 به 240 نیوتن متر رسیده است.
براساس تست وبلاگ اخبار جدید روی دنا جوانان، اما تغییر مهم در این موتور افزایش حد دور موتور به 6400 در نمونه آزمایشی و 6000 دور در دقیقه در نمونه نهایی است. این عدد در موتور پیشین 5500 دور در دقیقه بود.
بوست توربو هم از 1700 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد. این در حالی است که، در نسخه قبلی همین موتور، این عدد روی 2200 دور در دقیقه بود.
موتور EFP قویترین قوای محرکه ایرانی خواهد بود / تصویر نمایشی است.
اینجا فیلم کامل تست های وبلاگ اخبار جدید را دیدن کنید:
تست و آنالیز وحشتناک دنا توربو اسپرت تا حد مرگ
تست دنا جوانان با موتور EFP
همه چیز درباره پژو 207 مولتی کالر؛ آیا ارزش خرید دارد؟
ساینا اس سایپا تست و آنالیز شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!
تست و آنالیز دنا پلاس توربو اتوماتیک
تیبا سایپا را دقیق بشناسید
تست خودرو رانا پلاس / رانا پلاس یا رانا پلاس سقف شیشه ای
سمند سورن پلاس تست شد؛ شتاب خوب و دیگر هیچ
رازهای پژو پارس با موتور نو؛ تست پرشیا زیر فشار
سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا در تست فنی
تغییرات موتور
برای رسیدن به چنین اعدادی، بسیاری از قطعات موتور تغییر نموده اند و از توربوشارژ نو، سیستم خنک کاری تازه و سیستم دوگانه تعییر متغییر سوپاپ در موتور EFP استفاده شده است.
شرکت ایپکو که وظیفه طراحی موتور را برعهده داشته است، می گوید در این موتور سرسیلندر برای بهبود احتراق، و پمپ روغن برای بهبود روغن کاری تغییر داده شده اند.
دور آرم این موتور هم برای کاهش مصرف سوخت از 850 به 650 دور در دقیقه رسیده است.
کنترل کننده توربو این موتور از حالت پنوماتیکی خارج و برقی شده است که این پارامتر سبب شده تا کالیبراسیون موتور بهتر انجام گردد.
از طرفی، استفاده از دو سیستم زمان بندی متغییر سوپاپ باعث شده است تا راندمان حجمی پیشرانه افزایش پیدا کند.
شروع تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه
ایمنی خودروهای چینی در تست C-NCAP؛ستاره چینی های ایران
موتور ME16 سایپا و تفاوت های آن با TU5 پلاس ایران خودرو
دلایل باز نشدن ایربگ تیگوآن در جریان حادثه ای در ایران
تست گوزن ؛ تستی از جنس مانور پذیری
سیستم ESP در خودروها چیست و چه کاربردی در پایداری خودرو دارد؟
10 آفرودر برتر دنیا را بشناسیم؛ یک لیست هیجان انگیز
انواع شمع خودرو و تاثیر آنها؛ سوزنی، چندپلاتین و پولستار
سیستم تعلیق بادی چگونه به بهبود کیفیت سواری یاری می نماید؟
هندلینگ خودرو چیست و چه تفاوتی با کیفیت سواری دارد؟هندلینگ خودرو چیست و چه تفاوتی با کیفیت سواری دارد؟
منبع: بیت ران