قیمت نفت خام در بازار جهانی باز هم کاهش یافت

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، خبرنگاران: به دلیل نگرانی از بهبود صادرات لیبی در بازار نفت، و همچین به دلیل نگرانی از موج دوم کرونا، قیمت نفت در روز سه شنبه با افت رو به رو بود.

قیمت نفت خام در بازار جهانی باز هم کاهش یافت

به گزارش وبلاگ اخبار جدید به نقل از رویترز، به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و همچنین نگرانی از افزایش فراوری نفت لیبی، قیمت نفت در روز سه شنبه کاهش پیدا کرد. فراوریات و صادرات نفت لیبی از شروع سال دچار افت شده است.

در روز سه شنبه، قرارداد آینده نفت خام برنت برای ماه سپتامبر با 37 سنت یا 0.88 درصد کاهش به 41.48 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام آمریکا نیز 45 سنت یا 1.13 درصد کاهش یافت و به قیمت 39.25 دلار در هر بشکه معامله شد.

کوشش ها برای افزایش قیمت نفت، به دلیل نگرانی از موج دوم همه گیری کرونا با چالش رو به رو شده است. موارد ابتلا به ویروس کرونا در مناطق جنوبی و جنوب غربی آمریکا همچنان رو به افزایش است. از طرفی، سرمایه گذاران از احتمال افزایش صادرات نفت لیبی نیز نگران هستند. صادرات نفت این کشور از ماه ژانویه به دلیل جنگ داخلی در لیبی تقریبا متوقف شده است.

گروه آی ان جی در این رابطه این گونه اظهار نموده است: اگر فراوریات نفت لیبی از سر گرفته گردد، اقدامات اوپک پلاس در جهت کاهش فراوری نفت با مشکل رو به رو خواهد شد. زیرا لیبی پیش از همه گیری کرونا، روزانه حدود 1 میلیون بشکه نفت فراوری می کرد.

سرمایه گذاران همچنین به دنبال علائم بهبود تقاضا در داده های گروه صنعت نفت آمریکا هستند که در روز سه شنبه اعلام می گردد. داده های دولت آمریکا نیز در روز چهارشنبه گزارش خواهد شد. رویال شل هلند، عظیم ترین خرده فروش سوخت دنیا نیز پیش بینی نموده است که فروش سوخت در نیمه دوم سال 2020 به میزان 40 درصد کاهش یافته و به 4 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. همچنین بنابر نظرسنجی رویترز از اقتصاددان ها، انتظار می رود قیمت نفت در امسال به 40 دلار در هر بشکه برسد.

منبع: اقتصادنیوز

به "قیمت نفت خام در بازار جهانی باز هم کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت خام در بازار جهانی باز هم کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید