لیبی، زخمی شدن سه غیرنظامی در تازه ترین حمله نیروهای حفتر

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، دولت وفاق ملی لیبی از زخمی شدن سه غیرنظامی در حمله موشکی نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر به منطقه تاجوراء در شرق طرابلس پایتخت لیبی اطلاع داد.

لیبی، زخمی شدن سه غیرنظامی در تازه ترین حمله نیروهای حفتر

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اخبار جدید، نیروهای دولت وفاق ملی امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کردند که شبه نظامیان حفتر چند فروند موشک گراد به محله های مسکونی در منطقه الباعیش در تاجوراء شلیک کردند که در نتیجه آن سه غیرنظامی زخمی شده اند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، در بیانیه مرکز اطلاع رسانی عملیات برکان الغضب وابسته به دولت وفاق ملی لیبی آمده است که زخمی ها برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند و حال یکی از آن وخیم گزارش شده و در این حمله همچنین خسارت هایی به املاک شهروندان وارد آمده است.

ژنرال خلیفه حفتر پس از گذشت حدود نُه ماه ناکامی در نفوذ به شهر طرابلس، اخیرا از حملات گسترده و شروع نبرد سرنوشت ساز برای پیشروی به سمت این شهر اطلاع داد.

دولت وفاق ملی و دولت طُبرق لیبی بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف بندی های بین المللی و منطقه ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج مورد حمایت اروپا، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می نمایند.

اخیراً امضای دو تفاهم نامه همکاری امنیتی و ترسیم مرزهای دریایی بین ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی با هدف اکتشاف منابع انرژی در دریای مدیترانه باعث ناراحتی مصر، یونان، قبرس جنوبی و ژنرال خلیفه حفتر شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "لیبی، زخمی شدن سه غیرنظامی در تازه ترین حمله نیروهای حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، زخمی شدن سه غیرنظامی در تازه ترین حمله نیروهای حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید