هاشیما؛ متفاوت ترین جزیره ژاپن که اکنون میزبان ارواح است!

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، جزیره کوچک و دژ مانند هاشیما که به نام جزیره گونکانجیما یا جزیره کشتی جنگی نیز شناخته می گردد در نزدیکی سواحل ناکازاکی، ژاپن قرار گرفته است. این جزیره به وسیله یک دیوار دریایی احاطه شده و با ساختمان های فشرده در هم پوشیده شده است. نزدیک به 50 سال است که جزیره هاشیما به یک شهر ارواح تبدیل شده و خالی از سکنه است.

هاشیما؛ متفاوت ترین جزیره ژاپن که اکنون میزبان ارواح است!

به گزارش عصر ایران، در اوایل دهه 1900، هاشیما به وسیله شرکت میتسوبیشی توسعه یافت که به درستی معتقد بود این جزیره روی ذخایر غنی زغال سنگ زیردریایی قرار گرفته است. تقریبا برای یک قرن بعد، معدن عمیق تر و طولانی تر شد و در زیر بستر دریا امتداد یافت تا زغال سنگی که به توسعه صنعتی ژاپن یاری می کرد، استخراج گردد.

تا سال 1941، جزیره هاشیما سالانه 400000 تن زغال سنگ فراوری می کرد. بسیاری از افرادی که در معدن زیر دریا به صورت برده وار کار می کردند، کارگران کره ای بودند.

حتی قابل توجه تر از معدن، شهری بود که اطراف آن رشد نموده بود. برای اسکان معدنچیان، مجمتع های آپارتمانی 10 طبقه روی جزیره ساخته شده بودند. مسیرهایی پیچ در پیچ این ساختمان ها را به هم متصل می کرد. مدارس، رستوران ها، و سالن های بازی نیز در جزیره هاشیما ساخته شده بودند.

جزیره هاشیما به نام میدوری ناشی شیما (Midori nashi Shima) شناخته می شد که به معنای جزیره ای بدون سبزی است. در اواسط دهه 1950، تقریبا شش هزار نفر در گونکاجیما ساکن بودند. اما خاتمه ذخیره زغال سنگ به خاتمه رسید.

شرکت میتسوبیشی معدن را تعطیل کرد و این شهر جزیره ای به حال خود رها شد تا طبیعت آن را پس بگیرد. آپارتمان ها آغاز به فرو ریختن کردند و برای نخستین بار رشد گیاهان سبز در جزیره صورت گرفت.

از سال 1947 تا 2009، جزیره هاشیما به طور رسمی به روی همه بازدیدکنندگان بسته بود، اما پس از آن، امکان برگزاری تورهای سازمان یافته فراهم شد. این جزیره در 5 ژوییه 2015 وارد لیست میراث جهانی یونسکو شد.

منبع: فرارو

به "هاشیما؛ متفاوت ترین جزیره ژاپن که اکنون میزبان ارواح است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشیما؛ متفاوت ترین جزیره ژاپن که اکنون میزبان ارواح است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید