همه چیز درباره iOS 14

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، کنفرانس WWDC20 برای نخستین بار به شکل مجازی برگزار گردید و در جریان این کنفرانس iOS 14 به طور رسمی معرفی گردید. قبل از پرداختن به این ویژگی های جدید جالب است بدانید که بعضی کاربران اندروید به سرعت در شبکه های اجتماعی اعلام نموده اند که ios14 بسیاری از ویژگی هایی را که اندرویدی ها از قبل می شناختند تقلید نموده است. اما بیایید این ویژگی ها را مرور کنیم تا به نتیجه برسیم که آیا این ادعا حقیقت دارد یا خیر. از قلم نیاندازید که تا انتشار نسخه رسمی iOS 14 و سایر سیستم های عامل باید تا پاییز سال جاری منتظر بمانیم.

همه چیز درباره iOS 14

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، جدیدترین نسخه ios14 دارای ویژگی های متعددی است. برای مثال ویجت ها در نسخه جدید بسیار متنوع تر شده اند. می توان ویجت ها را از صفحه Today View خارج نموده و روی هوم اسکرین قرار داد. همچنین ویژگی جدیدی برای دیوایس های اپل ایجاد شده است. این دقیقا یکی از همان مواردی است که اندرویدی ها به آن اشاره دارند و می گویند اندرویدی ها از مدت ها قبل به این ویژگی دسترسی داشته اند و موضوع جدیدی نیست.

بیشتر بدانید:

چگونه 3 دستگاه هوشمند را یکجا شارژ کنیم؟ +تصاویر

ایرپادز جدید اپل دارای سنسور های نور هوشمند خواهند بود

آیفون 12 با یک غافلگیری عظیم همراه است

اپ پیام رسان Messages نیز به روزرسانی شده است. اکنون می توانید افراد را در پیام های گروهی منشن کنید، پیام های مهم می توانند پین یا تگ شوند ومیموجی ها نیز متنوع تر شده اند. در ویژگی Inline Replies نیز می توان به هر پیام ارسالی در یک گروه، پاسخی جداگانه داد و پاسخ ها زیر پیام تعیین می شوند.

باز هم به یک بخش جنجالی دیگر که از سوی اندرویدی ها مورد تمسخر واقع شده می پردازیم. وقتی نام نقشه می آید بسیاری از افراد به یاد گوگل مپس می افتند. اما بی انصافی است اگر یادی از نقشه اپل نکنیم. در به روزرسانی جدید، امکان مسیریابی با دوچرخه به اپلیکیشن نقشه و مسیریاب اضافه شده است. افزون بر این ها، امکان تشخیص تغییرات ارتفاع و جاده های خلوت و شلوغ نیز دیده می گردد. ایستگاه های شارژ خودرو های برقی را به سادگی در اپل مپس مشاهده کنید البته فعلا برای بی ام و و فورد. CarPlay نیز به روزرسانی شده است و به ایستگاه های شارژ خودروی برقی، پارکینگ و فست فود ها دسترسی دارید.

CarKey نیز معرفی شده که امکان دسترسی آسان تر به خودرو به وسیله آیفون را فراهم می نماید و بی ام و سری 5 سال آینده نخستین خودرویی است که از این ویژگی پشتیبانی خواهد نمود.

اپلیکیشن مترجم به iOS 14 اضافه شده که مصاحبه ها را در حالت آفلاین ترجمه می نماید. روی آیکون میکروفون اپ ضربه بزنید تا ترجمه را به 11 زباندریافت کنید. چیدمان اپ ها در نسخه جدید ios تغییراتی قابل توجه را تجربه نموده است. حالت مذکور App Library نام دارد. اما این حالت چگونه کار می نماید؟ این اپ به شکل اتوماتیک اپلیکیشن هایی که حوزه فعالیت مشترکی دارند را در یک دسته چیده و مرتب می نماید.

در iOS 14 شاهد حالت تصویر در تصویر هستیم و طراحی منوی سیری نیز تغییر نموده و مشکل تمام صفحه نیز حل شده است. در ویژگی App Clip کاربران می توانند بدون احتیاج به دانلود نسخه کامل اپلیکیشن ها از اپ استور، فقط نسخه ای کوچک از اپ را دانلود کنید. دسترسی با App Clip به وسیله تگ های NFC، سافاری، اپل مپس و کد های QR امکان پذیر است.

دستگاه های سازگار با iOS 14 شامل این موارد است: آیفون SE، آیفون 6S، سری آیفون 7، سری آیفون 8، آیفون X، آیفون XR، سری آیفون XS، سری آیفون 11، آیفون SE جدید. اپل میخواهد ردیابی داده ها را ایمن تر کند. درواقع اگر یک برنامه از میکروفن یا دوربین شما استفاده کند، علامتی نارنجی رنگ در گوشه تصویر نمایشگر پدیدار خواهد شد. اپلیکیشن ها نیز درباره امکان به اشتراک گذاشتن اطلاعات با برنامه ها و سایت ها هشدار خواهند داد. کاربر نیز می توانند گستره فعالیت این سایت ها و برنامه ها را محدود کند.

منبع: انتخاب

به "همه چیز درباره iOS 14" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره iOS 14"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید