ورود پیکان و پراید به کیش ممنوع!

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش از ممانت ورود خودرو های مستعمل به ویژه پراید و پیکان در تعطیلات نوروز به جزیره کیش خبرداده است و نبود بلیت پروازی به کیش را ناشی از گارانتی هتل ها و حضور افراد سودجو می داند.

ورود پیکان و پراید به کیش ممنوع!

به گزارش خبرآنلاین، جزیره کیش پس از آنکه در سال 1361به عنوان منطقه آزاد مالی برگزیده شد، اقتصادش بر پایه تجارت و گردشگری استوارشد؛ از آن پس هتل های لوکس و تفریحات متفاوت و لوکس به کیش اضافه شدند تا میزبان گردشگران خاص باشد و خود را به عنوان یک مقصد خاص و لاکچری در سطح منطقه معرفی کند و اندازه رقابت خود را با کشور های عربی خاورمیانه افزایش دهد؛ به این منظور قوانین خاص و معماری شهری برای آن تعریف شد که خاص منطقه ها آزاد و به ویژه منطقه ها ساحلی و دریایی است.

اما چند سالی می شود که سفر به کیش به یک سبک خاص منوط نمی شود و با نزدیک شدن به فصل سفر و ایام نوروز شاهد نوعی سفر همانند اقامت در چادر به این جزیره بوده ایم که گویا مورد غضب هتل داران و صاحبان ارائه خدمات گران به مسافران در این جزیزه است.

بر همین اساس ظاهرا مسئولان منطقه آزاد کیش چند سالی می شود که برای برگشت جزیره به دوران گذشته خود قوانین خاصی را وضع نموده اند، قوانین کوتاه مدتی که پاسخگو برای همان دوره کوتاه مدت هم نیست. سال جاری قرار است سفر خودرو های پیکان و پراید به کیش ممنوع باشد.

مسیح اله صفا، رییس جامعه هتلداران کیش در مصاحبه با خبرآنلاین با اشاره به تغییر سبک سفر و حضور افراد مختلف در کیش می گوید: وقتی افرادی با رختخواب و غذا و خودروی شخصی وارد جزیره کیش می شوند، برای اقتصاد و چهره کیش مناسب نیست، متاسفانه مدتی است این نوع سفر ها به کیش افزایش یافته است و مسئولان کیش در ایام تعطیلات نوروز برای کاهش این سفر ها محدودیت هایی را برای ورود خودرو در نظر گرفته اند.

او ادامه می دهد: در ایام نوروز ورود اتوبوس، کامیون، مینی بوس، تاکسی، خودرو های ون و وانت به جزیره ممنوع اعلام شده است. البته کامیون های حمل سوخت و مواد اضطراری می توانند با ارائه مجوز های رسمی و به وسیله بندرگاه های اعلام شده خود را به کیش برسانند. بعلاوه در نوروز 1402 به مدت 20 روز ورود خودرو های مستعمل بالاخص پراید و پیکان به کیش ممنوع خواهد بود و اجازه ورود نخواهند داشت؛ علت این ممانعت به علت نبود نمایندگی و تامین قطعات است، چرا که اگر مشکل و نقص فنی برای خودرو پیش بیاید نمایندگی برای این خودرو ها در کیش وجود ندارد و مکانیک های جزیره واقف به این خودرو ها نیستند.

او ادامه می دهد: براساس قانون منطقه ها آزاد، خودرو هایی که 10 سال از عمر فراوری آن ها می گذرد اجازه تردد در جزیره ندارند؛ براساس این قانون، خودرو 11 ساله در کیش دیده نمی شود. در حال حاضر نوترین خودرو ها در کیش برای سال 2015 است و به علت عدم ترخیص و ورود خودرو های نو خارجی شاهد خودرو هایی با عمر فراوری جوان تر نیستیم.

ساماندهی کمپ های نوروزی

رییس جامعه هتلداران کیش با اشاره به سفر های زمینی به کیش و اقامت در چادر می گوید: متاسفانه این نوع سفر در کیش رواج یافته است و مسئولان منطقه آزاد سعی در ساماندهی چادر ها و کمپ های نوروزی نموده اند تا کمتر به چهره کیش خدشه وارد شود و هم آرامش مسافران دیگر بهم نخورد.

او با انتقاد از این نوع سفر ها به کیش بیان می نماید: وقتی یک خانواده با خودرو به جزیره کیش سفر می نماید و صندوق عقب خودرو آن ها پر از مایحتاج، گاز و پیکنیگ است و در چادر اقامت می نمایند؛ و برای تامین هزینه بنزین و ادامه سفر به مسافرکشی در جزیره اقدام می نمایند، نه تنها از سفر آن ها کیش به منفعت نرسیده بلکه متضرر هم شده است، چون نه هتلدار، نه رستوران دار حتی تاکسی دار هم سود نبرده و متضرر شده اند. از این رو مسئولان منطقه پس ساماندهی مکان های کمپ ها، اقامت در چادر های کمپ ها را به سه شب کاهش داده اند.

موتورسیکلت در کیش ممنوع

او با اشاره به اینکه موتورسیکلت به علت ایجاد سرو صدا و برهم زدن سبک زندگی بر اساس قانون منطقه ها آزادحضورش ممنوع است و پلاک نمی شود، به جمع آوری 5 هزار موتورسکلیت به وسیله پلیس راهور کیش اشاره می نماید و می گوید: صاحبان این موتورسیکلت های توقیفی در پی ترخیص آن ها هیچگاه نمی روند، چرا که هزینه خرید موتورسیکلت نو، اجاره و منفعت آن کمتر از ترخیص است اما؛ اینکه چرا موتورسیکلت ها اجازه وورد پیدا می نماید به سیاست های مسئولان بر می شود. از سوی دیگر هزینه استفاده از تاکسی برای افراد شاغل در کیش و کارگران بسیار زیاد است و بسیاری از آن ها خواستار استفاده از موتور سیکلت در کیش هستند.

او ادامه می دهد: به این منظور فقط برای کارگران و آن ها با ظرفیت 2تن و با معین شدن 2مسیر حضور موتورسیکلت ها ساماندهی شدند؛ بعلاوه به هتل های کیش اجازه داده شده است که دوچرخه داشته و اجاره بدهند که کمتر شاهد حضور و اجاره موتورسیکلت هایی که حضورشان ممنوع است، باشیم.

گارانتی 80 درصد هتل های کیش

چند سالی می شود که سفر به کیش خبرساز شده است گاهی پرواز نیست و گاهی هتل، اما مدتی می شود که سفر به کیش با هواپیما بدون اقامت و رزرو هتل امکان نداردیا به عبارت دیگر خرید پرواز منوط به اقامت در هتل های کیش است

صفا درباره این موضوع می گوید: 80 درصد هتل های کیش گارانتی دفاتر خدمات مسافرتی است، آن ها پرواز چارتر نموده اند و اگر هتل ها خالی یا پر باشند، اجاره گارانتی به مدیر عامل هتل داده خواهد شد. آن ها در تابستان به علت شرایط آب و هوایی بلیت را فدای اتاق می نماید وفقط هزینه بلیت هواپیما را می گیرند، ولی به مدیرعامل هتل تنام هزینه را پرداخت می نماید؛ طبیعی است که در ایام پیک و برای جبران خسارت های خود باید بلیت تک نفروشد و آن را با هتل بفروشد.

این قانون چند سال پیش به وسیله معاون گردشگری منطقه آزاد کیش (محب خدایی) به تصویب رسید. پرواز در دوره 20 روزه نوروز تک به فروش نمی رود و اگر به فروش برود به وسیله افراد سود جو است که به واسطه توانسته اند چند صندلی را پیش خرید نمایند و در زمان پیک سفر با قیمت های چند برابر به فروش برساند.

اشغال 100 درصدی هتل های 5ستاره

رئیس جامعه هتلداران کیش با اشاره به استقبال گردشگران برای سفر به جزیره کیش از پیش بینی اشغال 100 درصدی هتل های 5ستاره این جزیره در ایام نوروز 1402 خبر می دهد.

او می گوید: من اعتقاد دارم نرخ گذاری در صنعت گردشگری باید بر اساس عرضه، تقاضا و خدمات باشداز آنجایی که نوروز به عنوان فصل پیک گردشگری در جزیره کیش محسوب می شود، لذا هر ساله شاهد افزایش نرخ هتل ها در جزیره هستیم افزایش قیمت براساس خدمات ارائه شده متفاوت خواهد بود.

منبع: فرارو

به "ورود پیکان و پراید به کیش ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود پیکان و پراید به کیش ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید