کشتی های رباتیک حرف زدن با یکدیگر را می آموزند

به گزارش وبلاگ اخبار جدید به نقل از نیواطلس، نیروی دریایی آمریکا اعلام نموده کشتی های جنگی رباتیک و خودران آن می توانند بدون احتیاج به دخالت انسان با یکدیگر ارتباط رادیویی برقرار نمایند. برقراری این نوع ارتباطات می تواند با خدمه کشتی های عادی نیز انجام گردد.

کشتی های رباتیک حرف زدن با یکدیگر را می آموزند

هدف اصلی از افزودن این قابلیت به کشتی های خودران شناسایی سریع و راحت موقعیت مکانی کشتی های دیگر و جلوگیری از برخورد و تصادم میان آنهاست. امکان مدیریت ترافیک دریایی توسط کشتی های جنگی رباتیک بدون احتیاج به دخالت انسان باعث می گردد تا فرماندهان نظامی بتوانند وقت خود را صرف امور مهم تری مانند برنامه ریزی عملیات جنگی نمایند.

نیروی دریایی ارتش آمریکا می گوید قابلیت یادشده به گونه ای به کشتی های رباتیک افزوده می گردد که آنها بتوانند در آن واحد با بیش از یک کشتی ارتباط برقرار نموده و موقعیت جغرافیایی خود را برای آنها مشخص نمایند. بدین منظور طراحی نرم افزارها و مدل های شبیه ساز رایانه ای در دستور کار ارتش ایالات متحده قرار گرفته است.

سیستم یادشده که اولین آزمایش ها در خصوص آن ظرف سه ماه آینده انجام می گردد، در شرایطی که ماهواره ای ارتباطی موقعیت یاب در دسترس نباشند نیز به یاری نظامیان خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کشتی های رباتیک حرف زدن با یکدیگر را می آموزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی های رباتیک حرف زدن با یکدیگر را می آموزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید