12 روش کاربردی محافظت از گوشی موبایل در گرمای تابستان

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، چگونه از گوشی موبایل در برابر گرما محافظت کنیم؟ گوشی های تلفن همراه به جزو جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده اند و معمولا در بیشتر ساعت های روز، آنها را در کنار خودمان نگه می داریم. اما قرار گرفتن گوشی موبایل در معرض هوای گرم و آفتاب، هم برای خودمان و هم برای تلفن های همراه مان با خطراتی همراه است. اگر شما هم عادت دارید که وقت سرگرمی و گشت و گذار تابستانی در ساحل، گوشی یا تبلت خودتان را هم ببرید تا برنامه هایتان را چک کنید یا از بازی های موبایلی لذت ببرید و یا حتی اگر می خواهید از خودتان با گوشی عکس بگیرید، باید روش های محافظت از گوشی موبایل در گرما را جدی بگیرید. در این مقاله از سرویس در به شما یاد می دهیم که چطور محافظت از گوشی موبایل در فصل گرما را به خوبی انجام دهید و عمر تلفن همراهتان را افزایش دهید.

12 روش کاربردی محافظت از گوشی موبایل در گرمای تابستان

راه های محافظت از گوشی موبایل در گرما

گرمای بیش از حد، مخصوصا برای مدت طولانی، می تواند مسائلی را برای تلفن همراه شما به وجود بیاورد. بر اساس آمارهای دنیای، تلفن همراه کسانی که در منطقه ها آب و هوایی گرم و مرطوب زندگی می نمایند، نسبت به موبایل کسانی که در هوای خنک و معتدل هستند، با مسائل بیشتری روبرو می گردد. حتی نرخ برگشت خوردن گوشی در کشور هایی مثل هند، تایلند و کشورهای آسیای شرقی، تا 50 درصد بیشتر از دیگر نقاط دنیا است.

علت این امر، رطوبت و دمای بالای هوا است که نکته منفی و خطرناک برای گوشی های موبایل به شمار میرود. در ادامه نکاتی را برای محافظت از گوشی موبایل در گرما برای شما آورده ایم که با رعایت آنها می توانید از موبایلتان مراقبت کنید.

1- موبایلتان را خشک نگه دارید

اگر چه بعضی از گوشی های موبایل موجود در بازار، قابلیت ضد آب دارند اما توصیه می گردد از قاب مخصوص ضد آب هم برای موبایلتان بهره ببرید. این قاب های محافظتی معمولا سنگین تر از نمونه های معمولی هستند و جک هدفون ضد آب هم دارند. اگر گوشی موبایلتان خیس شد، باتری و سیم کارت آن را خارج کنید و گوشی را در یک ظرف برنج قرار دهید تا رطوبت آن گرفته گردد. بعد از خشک شدن، دوباره می توانید از گوشی تان بهره ببرید. محض احتیاط، دوباره قاب را روی آن بگذارید.

2- گوشی موبایل را تمیز کنید

تمیز کردن گوشی های موبایل جزو کارهایی است که هر از گاهی، باید در برنامه تان قرار دهید. در تابستان که بیشتر عرق می کنید، یا استفاده از ضد آفتاب ها و مرطوب نماینده ها متداول تر است، گوشی های موبایل هم بیشتر در معزض آلودگی هستند. آلوده شدن گوشی با این کرم ها می تواند باعث ایجاد یک لایه چربی روی محافظ گوشی گردد و چسبندگی ایجاد کند.

با یاری یک دستمال مرطوب می توانید این مشکل را رفع کنید یا از تمیزنماینده های حرفه ای یاری بگیرید، البته قیمت آنها معمولا بالا است. تمیز کردن گوشی موبایل با پارچه میکروفیبر یا دستمال مرطوب بچه هم یک راه دیگر است. از قلم نیاندازید که استفاده از دستمال کاغذی برای تمیز کردن گوشی، باعث ایجاد خط و خش روی صفحه نمایش موبایل خواهد شد.

3- موبایلتان را در کیسه فریزری بگذارید

قاب های موبایل موجود در بازار طوری طراحی شده اند که امکان ورود و نفوذ شن و ماسه و ذرات ریز خاک به آن ها وجود دارد. این موضوع باعث می گردد صفحه نمایش دچار خط و خش شده یا جک هدفون به خاطر ذرات خاک، مسدود گردد. برای جلوگیری از این مشکل، می توانید گوشی موبایلتان را در یک کیسه فریزر قرار دهید و با خود به ساحل ببرید تا از ورود شن به منافذ آن خودداری گردد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید و فروش اقساطی گوشی موبایل

4- گوشی موبایل را در ماشین رها نکنید

قرار دادن گوشی موبایل در خودرو، مخصوصا در هوای گرم می تواند به موبایلتان آسیب برساند. فضای داخلی خودرو بعد از مدت کوتاهی از قرار گرفتن در آفتاب یا هوای گرم، بسیار بالا می رود. در این حالت اگر گوشی شما هم در ماشین بماند، حتی احتمال منفجر شدن آن وجود دارد. پس به محض پیاده شدن از خودرو، گوشی تان را هم با خودتان بیرون ببرید و در ماشین جا نگذارید.

5- وسایل الکترونیکی را روی هم نگذارید

برای محافظت از گوشی موبایل در گرمای تابستان، از قرار دادن چند دستگاه الکترونیکی روی هم، جدا خودداری کنید. این دستگاه ها همگی گرما ساطع می نمایند و گرمایی که از آنها خارج می گردد به دستگاه های دیگر انتقال پیدا می نماید. این گرما موجب آسیب رساندن به گوشی های تلفن همراه خواهد شد.

6- موبایلتان را در سایه قرار دهید

همه دستگاه های الکترونیکی در هنگام استفاده، تا حدی گرم می شوند. اگر تلفن همراه را به مدت طولانی در مجاورت خورشید قرار دهید، باعث داغ شدن بیش از حد گوشی خواهد شد. داغ شدن گوشی می تواند به باتری آسیب بزند و عمر آن را کوتاه کند. حتی در بعضی مواقع، ممکن است موجب انفجار آن گردد. اگر گوشی موبایلتان را در آفتاب رها نموده اید، سریعا آن را به سایه منتقل کنید تا دمای خود را از دست بدهد.

7- در گرما با موبایلتان بازی نکنید

یکی از راه های محافظت از گوشی موبایل در تابستان این است که وقتی در زیر نور خورشید هستید یا دمای هوا بالا است، تا جای ممکن با گوشی موبایلتان بازی نکنید. گیم ها یا قدرت زیادی را از پردازنده می گیرند و این فرایند باعث گرم شدن گوشی می گردد. گرمای ناشی از بازی کردن با موبایل به همراه گرمای آفتاب یا دمای بالای محیط می تواند باعث آسیب تماشا گوشی موبایل گردد.

8- مکان یاب یا نقشه های اینترنتی را خاموش کنید

اگر در تعطیلات به سر می برید، برنامه هایی مثل گوگل مپ یا مسیریاب ها ممکن است به دردتان بخورند. ولی اگر به آن ها احتیاج ندارید، برنامه آن ها را ببندید. استفاده از این برنامه ها، گرمای زیادی فراوری می نماید و به گوشی موبایل آسیب می رساند. در صورت لزوم، بعد از اینکه کارتان با این برنامه ها تمام شد، آن ها را ببندید تا پردازنده موبایلتان استراحت کند.

9- بلوتوثتان را خاموش کنید

در حالت عادی ممکن است بلوتوث گوشیتان را روشن نگه دارید چون قرار است آن را به و ضبط ماشینتان وصل نموده باشید. اما اگر برای استفاده از بلوتوث لزومی حس نمی کنید، آن را خاموش کنید تا گرمای اضافی فراوری نکند. گرمای ناشی از کار کردن پردازنده به همراه گرمای هوا می تواند باعث آسیب تماشا گوشی موبایلتان گردد.

10- نور نمایشگر موبایلتان را کم کنید

تنظیم نور گوشی یکی از روش های کاربردی برای محافظت از موبایل در گرما است. در بعضی از گوشی های تلفن همراه، نور موبایل به صورت اتوماتیک بر اساس نور محیط، مقدار شارژ باطری و داغ بودن آن کم یا زیاد می گردد. اما اگر در گوشی موبایل شما چنین امکاناتی گنجانده نشده است، با دست آن را کنترل کنید.

11- برنامه های اضافه را ببندید

بستن و مدیریت برنامه هایی که در پس زمینه گوشی تان فعال هستند و قبلا از آن ها استفاده نموده اید، تا حد زیادی می توانند شارژ گوشی تان را نگه دارند و از گرم شدن آن جلوگیری نمایند. این برنامه ها فضای زیادی را از سی پی یو اشغال می نمایند و انرژی بالایی را هدر می دهند. بنابراین باعث داغ شدن گوشی می شوند و عمر باتری را هم به مرور زمان کم می نمایند.

12- موبایلتان را خاموش کنید

خاموش کردن تلفن همراه نه تنها یک راه عالی برای به حداقل رساندن مقدار گرمای گوشی است، بلکه می تواند یکی از راه های محافظت از گوشی موبایل در گرما باشد. خاموش کردن گوشی بعلاوه می تواند به شما یاری کن تا از تعطیلاتتان نهایت استفاده را ببرید.

البته به جای خاموش کردن کامل گوشی، می توانید حالت پرواز را روشن بگذارید تا به داده ها یا دوربین گوشی تان دسترسی داشته باشید. در این حالت هم موبایلتان گرمای اضافی ناشی از کار کردن پردازنده ها را تحمل نمی نماید.

سوالات متداول

داغ شدن گوشی چه خطراتی به همراه دارد؟

داغ شدن بیش از میزان باتری و گوشی باعث کاهش عمر موبایل می گردد. ممکن است بر اثر گرمای زیاد اجزای داخلی گوشی، بعضی از قطعات بسوزند و حتی در بعضی مواقع احتمال انفجار و آتش گرفت موبایل وجود دارد.

اگر گوشی موبایل خیس شد، چه کار کنیم؟

در صورت افتادن گوشی در آب، یا رطوبت بالا، قاب موبایلتان را بیرون بیاورید. باتری، سیم کارت و کارت حافظه را خارج کنید و دستگاه موبایل را در یک کیسه برنج قرار دهید تا برنج، رطوبت گوشی را بگیرد.

منبع: blog.b2x

منبع: افق کوروش

به "12 روش کاربردی محافظت از گوشی موبایل در گرمای تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 روش کاربردی محافظت از گوشی موبایل در گرمای تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید