15 تیم راضی، پرسپولیس ناراضی!

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، به جز فولاد خوزستان و نفت آبادان باقی تیم های حاضر در لیگ برتر اعلام نموده اند که بهتر است لیگ نیمه تمام اعلام گردد.

15 تیم راضی، پرسپولیس ناراضی!

به گزارش ، احسان محمدی با این مقدمه : البته بعید نیست به زودی فولاد و نفت که خودشان را دارای شانس برای سهیمه بازی های آسیایی می دانند هم به این لیست بگویند لیگ تمام گردد. بی اعلام نتیجه. 15 تیم راضی و کماکان پرسپولیس ناراضی!

البته در دنیای فوتبال از پرسپولیس بدشانس تر هم پیدا می گردد. انتظار سی ساله طرفداران لیورپول برای فتح لیگ برتر دارد به یاس نزدیک می گردد. آن ها شانس مطلق فتح جام بودند با فاصله 25 امتیازی که محال است بگردد آن را جبران کرد، اما فوتبال یخ زد. لیگ تعطیل و آرزو ها رنگ پریده شد.

از چند لیگ برتر دنیا خبر های مبنی بر شروع تمرینات و مسابقات به گوش می رسد. بوندسلیگا و لالیگا پیش قدم شده اند و احتمالاً مسابقات را بدون تماشاگر پی بگیرند. در فرانسه پاری سن ژرمن به واسطه اختلاف 12 امتیازی نسبت به مارسی قهرمان اعلام شد و پرونده لیگ را بستند و در هلند بدون اعلام قهرمان مهر بایگانی شد بر لیگ این فصل زدند.

نسخه ایرانی هنوز رونمایی نشده است. پرسپولیسی ها قهرمانی را حق خودشان می دانند و می گویند رقبا به این دلیل می خواهند لیگ به خاتمه نرسد، چون شانسی برای قهرمانی ندارند و مسائلی مثل نگرانی برای سلامت مردم حاشیه است. البته اگر همین شرایط را استقلال یا سپاهان و تراکتور داشتند، آن وقت پرسپولیسی ها نگران سلامت مردم می شدند.

قصه ساده است. عموم ما - شما البته فرق می کنید - در عین حالی که اندرز های اخلاقی می دهیم به شدت به منافع فردی و گروهی خودمان فکر می کنیم. فحاشی بد است، تبانی بد است، پرخاش و توهین بد است، خارج شدن از یک رقابت جوانمردانه بد است، به خطر افتادن سلامت طرفداران بد است، البته اگر منفعت ما در آن نباشد! اگر از آن سود ببریم، حالا خیلی ایرادی ندارد و همه جای دنیا هم همین است! خدا انسان را آفرید، انسان هم توجیه را.

اصولاً سلامت چقدر برای تیم های فوتبال ایران اهمیت دارد؟ اگر داشت آیا کوشش نمی کردند جلوی این همه آزار انسانی در استادیوم ها را بگیرند؟ آیا متحد نمی شدند که ریشه فحاشی ها و توهین ها و سنگ پرانی ها را بخشکانند؟

جنگ بر سر منافع است و موافقان ناتمام ماندن لیگ و تنها موافق ادامه آن دلایل قانع کننده خودشان را دارند. اگر در لیگ های اروپایی جنگ حامیان لیگ ها و اسپانسر ها و حق پخش و ... در جریان است که پول داده اند و دنبال منفعت هستند، اینجا در یک لیگ ملی - محلی که همه بر زیان ده بودن آن وفاق دارند، جدال برای یک جام فلزی و افتخاری داخلی است که البته به نظر سود چندانی ندارد که اگر داشت پرسپولیس بعد از سه بار فتح آن نباید تا این اندازه گرفتار مسائل مسائل اقتصادی می شد. مگر می گردد تیمی در سه سال، هفت جام کسب کند، اما هنوز گرفتار دخل و خرج روزانه اش باشد؟ جز این است که هیچ چیز سر جایش نیست و هنوز درک نکرده ایم که منفعت ما در منفعت همه است و آتش زدن خانه هیچکس، نور به خانه ما نمی پاشد؟

منبع:عصر ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "15 تیم راضی، پرسپولیس ناراضی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 تیم راضی، پرسپولیس ناراضی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید