باکیفیت ترین پارچه ها در کدام کشورها هستند؟!

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، وقتی به لباس، پارچه و کیفیت پوشش و طرح های مد فکر می کنیم، اولین کشورهایی که به فکر ما می آیند بریتانیا ،فرانسه و ارمنستان هستند اما اگر کمی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم متوجه می شویم که این کشورها در حقیقت دارای برترین پارچه ها و طرح ها نیستند بلکه در روش های موثر بازاریابی و ارائه آن به مشتری استادانه عمل می نمایند. در حقیقت این هنر کشورهای دیگری است که دارای برترین پارچه ها می باشند، اما متاسفانه ضعف آنها در بازاریابی صحیح محصولاتشان خلاصه می گردد. ولی وقتی نوبت به بریتانیا می رسد، لباس پوشیدن آنها به شکل کت وشلوار و کراوات روشی بسیار شیک و پرطرفدار است، اما آیا این طرز لباس پوشیدن برای کشورهای دیگر با فرهنگ های مختلف هم قابل پذیرش است؟ به هر حال امکان دارد گره زدن بندی دور گردن برای همه ملل مجذوب کننده نباشد! هر چند، تعداد کثیری از مردم نیز عاشق این طرز لباس پوشیدن هستند. جستی در خصوص پارچه و لباس ما را به بعضی از کشورها با برترین و باکیفیت ترین پارچه ها سوق داد، که احتمالا برای شما نیز جالب توجه خواهد بود. برای نمونه آیا شما می دانید که نوعی پارچه به نام کنته و باتاکاری فراوری کشور غنا می تواند 300 سال دوام داشته باشد؟ و این نوع پارچه تنها نوعی است که سوسک ها نمی توانند آن را نابود نمایند. در سفری کوتاه با مطلب ما همراه شوید تا به شما بگوییم که باکیفیت ترین پارچه ها در کدام کشورها هستند و فهرست کشورهایی با برترین پارچه ها رو در اختیار شما قرار بدیم...

باکیفیت ترین پارچه ها در کدام کشورها هستند؟!

1- نیجریه

در مجموعه فهرست کشورهایی با برترین پارچه ها یکی از اولین مسائلی که در کشور نیجریه توجه ها را را به خود جلب می نماید ، در فعالیت های روزمره و نحوه لباس پوشیدن آنها منعکس شده است. وقتی یک مرد نیجریه ای را به برنامه ای دعوت می کنید ، می بینید که او هرگز در کت و شلوار ظاهر نخواهد شد، هرگز! بلکه او با نوعی لباس رسمی که خاص این کشور است با نام بوبو و مهره های تزئینی و صندل آفریقایی زیبای خود ظاهر خواهد شد. بعلاوه یکی از نکات قابل توجه و جالب در خصوص لباس پوشیدن مردم نیجریه، کیفیت پارچه هایی است که بیشتر این بوبو ها را از آنها تهیه می نمایند. هر بوبو دارای طرح خاصی است که تقلید از آن حتی در کشوری مانند چین نیز سخت است! نیجریه دارای پارچه های متنوعی برای تمام سنین و قومیت های مختلف است. پارچه های این کشور، کیفیت بسیار خوبی داشته و از نظر طرح بسیار خاص هستند، شاید یک در میلیون بتوانید چنین طرح هایی را در جایی دیگر بیابید.

2- غنا

اگر میخواهید بدانید باکیفیت ترین پارچه ها در کدام کشورها هستند باید بگوییم که غنا از جمله کشورهایی است که غنی از نظر فرهنگی و منابع طبیعی (طلا، چوب و نفت) است، اما چیزی که در بین مردم از شمال آن گرفته تا جنوب این کشور شاخص است نوع خاص لباس پوشیدن آنهاست. پارچه های این مردم، یکی از باکیفیت ترین ها در تمام دنیا به شمار میرود.کنته و باتاکاری با دستگاهی خاصی بافته می گردد که در زبان محلی مردم آکان زبان به نام ان سانان شناخته می گردد.مردم این منطقه از دنیا ،روش خاصی برای بافت این نوع پارچه دارند که باعث می گردد دوامی 300 ساله داشته باشد. در بازدیدی که از کاخ پادشاه داشته باشید، شما می توانید لباس کنته ای را مشاهده کنید که در بین نسل های مختلف دست به دست گشته است. بعضی از این پارچه ها به قدری محکم هستند که حتی با قیچی هم بریده نمی شوند. به همین جهت است که پارچه هایی که برای تهیه لباس مورد استفاده قرار می گیرند، تکه تکه بافته شده و سپس به هم دوخته می شوند. رنگ های این طرح ها هم بسیار خاص، زیبا و منحصر به فرد هستند. بعضی از این طرح ها حتی با شما صحبت می نمایند! در این خطه از دنیا یکی از برترین پارچه های دنیا را فراوری می گردد و تازگی ها دنیایان هم متوجه کیفیت پارچه های غنایی شده و می توان این پارچه ها را امروز در سراسر جهاد دید.

3- چین

در فهرست جواب سوال باکیفیت ترین پارچه ها در کدام کشورها هستند باید گفت؟ کالای چین ،امروزه در بسیاری از موارد به عنوان کالای با ارزش محسوب نمی گردد، ولی وقتی صحبت از پارچه به میان می آید، حقیقتا نمی توان از پارچه های این کشور به راحتی گذشت. چینی ها یکی از برترین پارچه های دنیا را داشته و طرح هایشان هم در نوع خود، بسیار منحصر به فرد و خاص هستند. پارچه های مذکور ،باکیفیت بالا و دارای سبک های خاصی هستند که به نوعی نمایش فرهنگ و نحوه لباس پوشیدن چینی ها می باشند. به دور از مسائل مربوط به صنعتی شدن کشور چین، وقتی که صحبت از پارچه های باکیفیت و طرح های خاص است نمی توان از چین به راحتی گذشت و نا دیده اش گرفت. طراحی پارچه های چینی زیبای بسیار خاص است ،تا حدی که تقلید از آنها بسیار سخت می باشد. این پارچه ها صاف و براق هستند و وقتی که آنها را می پوشید راحتی بسیاری احساس می کنید، هرچند این پارچه ها برای آب و هوای بسیار گرم مناسب نیستند. گلدوزی های روی پارچه ها هم بسیار ظریف و زیبا و در نوع خود بی نظیر است.

4- هند

یکی از جاذبه های خاصی که مردم را به هند جذب می نماید پارچه های زیبا، منحصر به فرد و ظریف طرح های لباس معروف و مشهور هندیها یعنی ساری است. کشور هند هم دارای پارچه های باکیفیتی برای مردان و زنان است. تمایل و علاقه هندی ها به جواهرات درخشان در پیراهن ها و ساری های زیبای آنها متجلی شده است. آنها بعلاوه گلدوزی های منحصر به فرد و خاص فرهنگ خود دارند.

5- پاکستان

در فهرست کشورهایی با برترین پارچه ها باید گفت کشور پاکستان هم روش و نوع خاص خود را برای لباس پوشیدن دارند . با این که شباهت زیادی به سبک های هندی دارند، خاص و انحصاری هم می باشد. پاکستانی ها بعلاوه به داشتن قالی های باکیفیت هم معروف هستند. در سوال باکیفیت ترین پارچه ها در کدام کشورها هستند باید گفت بافت پارچه های پاکستانی مانند هندی ها بسیار عالی و شگفت انگیز و زیبا است. طراحان مد از سراسر دنیا، به این کشور سفر نموده و از پارچه های بی نظیر این کشور در طرح های خود استفاده می نمایند.

6- مراکش

مردم مراکش یکی از برترین و گران بهاترین پارچه های دنیای مد را فراوری می نمایند. بسته به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی مراکش پارچه های این کشور، به نوعی هستند که قادر باشند از افراد استفاده نماینده، در برابر غبار بیابان محافظت نمایند. در گذشته های دور هم، مراکش در زمینه پارچه و مواد لازم برای تهیه البسه بسیار مشهور بوده و مردم بسیاری از کشورهای گوناگون برای تهیه پارچه های مراکشی به این کشور سفر می کردند.هر چند امروز دیگر این داستان مانند گذشته نیست، اما همچنان مراکش در زمینه پارچه های عالی حرفی برای گفتن دارد. بعلاوه مردم مراکشی بعضی از برترین چرم های دنیا هم دارا بوده و در زمینه کفش و صندل هم مشهور می باشند.با تماشا پارچه های مراکشی میتوانید متوجه این شوید که باکیفیت ترین پارچه ها در کدام کشورها هستند؟

7- مالزی

مردم کشور مالزی هم مثل مردم چینی بعضی از برترین و باکیفیت ترین پارچه های دنیا را داشته و می توان ادعا کرد که مالزیایی ها طرح پارچه هایشان هم در مقایسه با کشورهای دیگر خاص محسوب می گردد.بعضی از طرح های پارچه های مالایی بسیار پیچیده بوده و اصلا نمی گردد به راحتی از آنها تقلید کرد. با وجود اینکه این کشور به خاطر کشت برنج هم معروف می باشد، اما پارچه های آن هم از جمله محصولات خاص هستند که می توان در خصوص آنها صحبت نمود. بافت پارچه های ذکر شده، بسیار با کیفیت است و هنگامی که آن را لمس می کنید، حس خوبی بین انگشتان شما ایجاد می نماید. طرح این پارچه ها با تنوع زیاد بوده و برای مناسبت های مختلف می توان از آنها استفاده کرد.

منبع: همگردی

به "باکیفیت ترین پارچه ها در کدام کشورها هستند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکیفیت ترین پارچه ها در کدام کشورها هستند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید