تراکتور در بازی های مهم حرفی برای گفتن ندارد اما...

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، یک کارشناس فوتبال تبریز معتقد است که تراکتور با سولدو فرایند مثبتی دارد اما حتما باید نقاط ضعف آن ترمیم گردد.

تراکتور در بازی های مهم حرفی برای گفتن ندارد اما...

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، زوونیمیر سولدو از زمان آمدنش به تراکتور آمار دو برد، دو تساوی و دو باخت را به نام خودش ثبت نموده است. سجاد حسین زاده، کارشناس فوتبال تبریز در گفت وگو با وبلاگ اخبار جدید در پاسخ به این سوال که آیا فرایند تراکتور تحت راهنمایی سولدو را مثبت ارزیابی می نماید؟ گفت: برای ارزیابی یک تیم باید ثبات ارکان و استراتژی آن را ارزیابی کنیم. این ثبات حتی از تمرینات و نتایج تیم بهتر است. اگر تراکتور می خواهد در بلند مدت پیروز گردد، باید ثبات داشته باشد و در خصوص ضعیف ترین انتخاب هایش هم بیش ترین حمایت را انجام دهد.

او اضافه کرد: اگر باشگاه تراکتور آقای سولدو را انتخاب نموده از او باید به شدت تا انتهای جهت حمایت کند. این مربی اگر تا خاتمه فصل بماند و حمایت گردد، حرف شنوی بازیکنان از او بیش تر می گردد و این موضوع تاثیرش را در فرایند تراکتور می گذارد. به همین علت این مسائل باید رعایت گردد.

این کارشناس فوتبال تبریز در ادامه صحبت هایش اظهار کرد: در خصوص نتیجه گیری، شرایط تراکتور را رو به جلو می بینم. ما در بازی های اول دیدیم که تمرکز سولدو روی بهبود ساختار دفاعی و گل نخوردن است. سولدو به مرور نیم نگاهی به بازی تهاجمی داشت. البته باید به این نکته اشاره نمود که برنامه ای برای بردن در تراکتور دیده نمی گردد ولی انگیزه بردن در تیم مشهود است که این انگیزه ناشی از حضور سولدو است.

حسین زاده در ادامه صحبت هایش با ابراز نگرانی بابت بازی های مهم تراکتور بیان نمود: تا به امروز برنامه و استراتژی ای که نشان دهد که تراکتور در بازی های مهم حرفی برای گفتن دارد، ندیدیم. البته این موضوع ملزم به زمان است و باید به سولدو بابت آن حق داد. در حال حاضر مسئله ای که تراکتور دارد این است که بسیاری از بازیکنان تراکتور همدیگر را نمی شناسند در داخل زمین نام همدیگر را می پرسند. زمانی که بازیکنان از خلق و خوی هم اطلاعی نداشته باشند، نمی توانند در داخل زمین آن طور که باید همدیگر را درک نمایند. این موضوع کار آقای سولدو را سخت تر می نماید. با این حال اراده بردن را در تیم می بینم.

او با اشاره به تفکرات سولدو شرح داد: آقای سولدو به بازی مالکانه اهمیت نمی دهد و به جای آن به مدیرت فضاها، کانال ها و مدیریت انرژی اهمیت می دهد. به همین علت در بازیکنان تراکتور کمبود انرژی دیده نمی گردد. نمونه آن می گردد که نریمان دنیا در دقیقه 92 با انرژی کامل استارت می زند و گل به ثمر می رساند.

این کارشناس فوتبال درباره این موضوع که سولدو بارها در نشست های خبری تاکید نموده که منتظر فرصتی برای بهبود شرایط بدنی بازیکنان تراکتور است، گفت: سولدو مربی بادانشی است و وقتی این مشکل را دید که بازیکنان توان بازی 90 دقیقه ای ندارند، مدیریت انرژی را در دستور کار قرار داد. در کل تیم فرایند رو به جلو دارد اما نباید یک برد ما را غره کند.

حسین زاده اضافه کرد: ما هنوز در هماهنگی بین بازیکنان مشکل داریم. شما دیدید که در بازی با نفت مسجد سلیمان، تراکتور در مرکز دفاع ناهماهنگی داشت و چند موقعیت به حریف داد. هم چنین تیر دو، نقطه کور دفاعی تراکتور است و این نقطه همواره خالی است و تراکتور دو، سه بار از این نقطه گل خورده است. همواره در ضربات ایستگاهی نقطه کور ما خالی است. این نکات باید دیده گردد و آنالیزورها به آقای سولدو گوشزد نمایند.

او در ادامه درباره احتیاجهای تراکتور برای بهبود شرایطش در لیگ برتر بیان نمود: تراکتور در هر سه پست احتیاج به ترمیم دارد. خوشبختانه دوباره شاهد ظهور ستاره ای نو به نام مهدی حقیقت بودیم اما متاسفانه این ستاره ها زمانی دیده می شوند که تراکتور در مضیقه است. مثلا چند سال قبل زمانی که بازیکنی نداشتیم و پنجره نقل و انتقالاتی بسته بود، مجبور شدیم از محمدرضا آزادی استفاده کنیم و او خودش را نشان داد. اگر پنجره بسته نبود این بازیکن دیده نمی شد. هنر این است که در شرایط عادی استعدادها کشف شوند و شهامت استفاده از آن ها را داشته باشیم. متاسفانه این موضوع را در هیچ جای لیگ مان نمی بینیم.

این کارشناس فوتبال تبریز درباره فاصله بازیکنان روی نیمکت و داخل زمین تراکتور که در زمان مصدومیت محمدرضا اخباری، دروازه بان و کاپیتان این تیم مشهود شد، تاکید نمود: اگر تراکتور بخواهد روی نیمکت و داخل زمین بازیکنانی در یک سطح داشته باشد، مدیریت تیم سخت می گردد اما با یک تغییر جزیی می توان این مشکل را حل کرد. نباید این طور باشد که وقتی اخباری مصدوم می گردد استرس دروازه بان داشته باشیم.

وی گفت: هیچ پستی در تراکتور نیست که اگر بازیکن اصلی مصدوم گردد، آلترناتیو مناسبی حضور داشته باشد. ما هیچ حاشیه امنیتی در پست ها نداریم و در این ارتباط باید خطوط سه گانه ترمیم شوند. ما هنوز عباس زاده و بابایی را روی فرم نمی بینیم. تنها کسی که روی پنجه است سامان نریمان دنیا است.

حسین زاده در خاتمه با اشاره به تیم های پایه اظهار کرد: راجع به تیم های پایه همه صحبت می نمایند ولی نمی دانم چرا هیچ وقت به جایی منتهی نمی گردد. این همه هزینه تیم های بزرگسالان می گردد، چرا یک دهم آن خرج پایه ها نگردد؟ ما در تیم های خوزستانی می بینیم که کمی به آموزشگاه توجه کردند و از آن برداشت می نمایند ولی تیم هایی مانند استقلال، پرسپولیس و تراکتور از تیم های پایه غافل هستند.

او اضافه کرد: متاسفانه به مربیان پایه مانند مربی بزرگسالان نگاه نمی گردد، حقوق ها اختلاف زیادی دارد و تیم ها مسابقات زیادی شرکت نمی نمایند. این ها اگر حل گردد از بُعد انگیزشی تاثیر زیادی روی تیم های پایه دارد. بها دادن به تیم های پایه باعث می گردد که صادر نماینده بازیکن باشید. اگر در سال های آینده بحث فیرپلی اقتصادی مطرح گردد نمی توانیم بازیکن وارد کنیم و این جاست که باید به پایه ها توجه گردد چرا که فعلا باشگاه ها درآمدی از حق پخش تلویزیونی ندارند و باید با فروش بازیکن به درآمدزایی برسند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تراکتور در بازی های مهم حرفی برای گفتن ندارد اما..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراکتور در بازی های مهم حرفی برای گفتن ندارد اما..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید