خودکفایی در تامین تجهیزات مخابراتی و بندری، سازندگان تجهیزات خارجی خدمات پس از فروش ارائه نمی دادند

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر در تامین تجهیزات مخابراتی و بندری با استفاده از توان شرکت های داخلی به خودکفایی رسیده ایم.

خودکفایی در تامین تجهیزات مخابراتی و بندری، سازندگان تجهیزات خارجی خدمات پس از فروش ارائه نمی دادند

به گزارش خبرنگار ، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای 4 قرارداد فراوری و تجهیزات فناورانه الکترونیکی و مخابراتی بنادر کشور با شرکت های دانش بنیان با بیان اینکه حوزه فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی بسیار متنوع و گسترده است و اقدامات لازم در حوزه بنادر بازرگانی و کشتیرانی تجاری و احتیاجمندی های دریایی را برای بنادر ایجاد و تامین می نماید، گفت: برای اجرای این برنامه ها احتیاجمند تامین آن ها و بعلاوه تامین تجهیزات هستیم تا بتوانیم آن ها را در اختیار بخش های مختلف قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی با بیان اینکه یک بخش از تجهیزات در حوزه عملیات بندری، ورود و خروج کالا از کشتی ها و بعلاوه تخلیه و بارگیری و نگه داری کالا ها در اماکن و انبار ها است، گفت: بخشی از وظایف ما حاکمیتی است که عمده ترین آن ها تامین ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی است.

ضرورت توسعه حمل کالا به وسیله کشتی های رو-رو در بنادر شمالی

راستاد شرح داد: به لحاظ تنوع و مسئولیت و از نظر تامین مایحتاج و احتیاج ها ما جلسات گسترده ای با شرکت های دانش بنیان برگزار کردیم تا از توانمندی و قابلیت آن ها حداکثر استفاده را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی اظهار کرد: گام هایی در این بخش برداشته شده و در زمینه فراوری کالا ها برای اول حمایت ها انجام شده است و تمام دغدغه و کوشش های ما آن است که بتوانیم تجهیزات فراوریی در این بخش را به برترین کیفیت استفاده کنیم.

راستاد توضیح داد: تنها کوشش های ما آن است که تمامی تجهیزات بندری و دریایی مورد احتیاج در بنادر کشور را تامین کنیم و دغدغه ما در این بخش که فراوری قطعات و تجهیزات است که رفع گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ما در دوران تحریم مسائل بسیاری داشتیم به طوری که بسیاری از محصولاتی که سازندگان خارجی برای ما تامین نموده بودند، حاضر به ارائه خدمات پس از فروش آن ها نشدند و ما در این زمینه با مسائل بسیار زیادی روبه رو شدیم، اما هم اکنون وابستگی و احتیاج ما به محصولات خارجی کاهش پیدا نموده و امیدواریم احتیاج این بخش هم مانند سایر بخش رفع گردد.

راستاد شرح داد: در جلسه ای که با شرکت های دانش بنیان داشتیم، آن ها آمادگی فراوری را داشتند و ما را به سمت و سویی راهنمایی کردند که بتوانیم در حوزه تأمین احتیاج های بندری به خودکفایی برسیم و اقدامات آن ها در این زمینه ما را به هدف ما نزدیک نموده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال 98 با فراوری قطعاتی بخشی از احتیاج های داخلی تامین شد و با ارائه فراخوانی که دادیم، توانستیم 700 قطعه در این زمینه را تامین کنیم، اضافه نمود: در سال گذشته هم در قالب نوسازی شناور ها توانستیم 83 فروند کشتی و شناور را فراوری کنیم و این شناور ها به وسیله سازندگان داخلی فراوری خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: علاوه بر کشتی سازی و شناورسازی مجموعه ای از زنجیره فراوریات و قطعات الکترونیکی تامین شده اند.

او توضیح داد: تا نیمه سال سال جاری تمامی قرارداد ها را نهایی خواهیم کرد و نیمی از این قرارداد ها هم به مرحله اجرایی و قراردادی خواهد رسید.

راستاد اعلام کرد: در قالب این قرارداد تجهیزاتی که از نظر ایفای وظایف حاکمیتی در حوزه دریایی بسیار کارایی دارند منعقد شده به طوری که بخشی از عملیات لایروبی و بعلاوه سیستم های ناوتکس که تاثیر بسیار مستقیمی در تامین و ارتقای توان در این حوزه را دارد. از سوی دیگر مدیریت ترافیک شناور ها مقوله نو و جدیدی است که در این بخش کار عظیمی محسوب می گردد و امیدواریم به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی تاکید نمود: در سال های اخیر توافقاتی داشته ایم و امیدواریم تمامی موضوعات به جامانده در حوزه دریایی و بندری با اتکا به توان داخلی تامین گردد تا ما دیگر احتیاجی به واردات قطعات در این بخش نداشته باشیم.

او یادآور شد: امروز گام عظیمی در حوزه تجهیزات بندری برداشته شده به طوری که در سال 98 برای اولین بار جرثقیل دروازه ای و آر تی جی به تعداد 15 دستگاه در عظیم ترین بندر شهید رجایی به ارزش 20 میلیون یورو به بهره برداری است. دو سال است که این تجهیزات با برترین کیفیت در خاتمهه کانتینری سرویس دهی می نمایند.

راستاد یادآور شد: بنای ما آن است که بتوانیم جرثقیل کشتی به ساحل کانتینری را هم برای اولین بار فراوری داخل است، به مرحله عملیاتی برسانیم. با توجه به زمینه سازی این امکان برای ما فراهم شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خاتمه اعلام کرد: عملاً در حوزه های دیگر به لحاظ تأمین تجهیزات مهندسی به خودکفایی رسیده ایم که امروزه تجهیزات عظیم ترین بندر شهید رجایی است و اجرا و طراحی فاز 3 آن به وسیله مهندسان داخلی صورت می گیرد.

راستاد با بیان اینکه در سال 98، 768 قطعه فراوری داخل داشتیم و در سال 99 در حوزه شناور ها حدود 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت، گفت: امروز این 4 قرارداد با شرکت های دانش بنیان امضا شد که سرمایه گذاری این پروژه ها 20 میلیارد تومان است و تا خاتمه سال به بهره برداری می رسند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خودکفایی در تامین تجهیزات مخابراتی و بندری، سازندگان تجهیزات خارجی خدمات پس از فروش ارائه نمی دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکفایی در تامین تجهیزات مخابراتی و بندری، سازندگان تجهیزات خارجی خدمات پس از فروش ارائه نمی دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید