طرز تهیه خورشت فسنجان با انار ملس و خوشمزه

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، خورشت مرغ و گردو و انار یا همان خورشت فسنجان با انار یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین انواع خورشت های ایرانی است که در منطقه ها مختلف به صورت ملس یا شیرین پخت می گردد. استفاده از رب انار در این خورشت به آن طعمی شیرین می دهد و اضافه کردن دانه های براق انار جلوه و رنگ بیشتری به این غذا می دهد. اگر قصد سرو این غذا در مجالس و مهمانی ها را دارید بهتر است این خورشت را از یک روز قبل بپزید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه خورشت فسنجان با انار را با هم یاد بگیریم.

طرز تهیه خورشت فسنجان با انار ملس و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه خورش فنجان با انار

  • روغن گیاهی به میزان لازم
  • پیاز خرد شده دو عدد
  • آرد سفید یک قاشق غذاخوری
  • گردو آسیب شده 600 گرم
  • ران مرغ پوست کنده هشت تکه
  • آب یک و نیم لیتر
  • شکر سه قاشق غذاخوری
  • رب انار 450 میلی لیتر
  • انار دانه شده یک عدد

طرز تهیه خورشت فسنجان با انار برای شب یلدا

مرحله اول

پیاز را خرد کنید و روی حرارت بگذارید تا آب آن تبخیر گردد سپس با روغن تفت دهید. گردو را در آسیاب بریزید تا پودر گردد. بعد از تفت خوردن پیاز، گردو را اضافه کنید و با حرارت کم مرتب هم بزنید تا رنگ گردو تیره گردد. حالا رب انار را اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن، چهار پیمانه روی آن آب بریزید. حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید تا آب بجوشد. سپس شعله را کم کنید و بگذارید با حرارت ملایم یک تا دو ساعت بپزد تا گردو به روغن بیفتد. در قابلمه دیگری مرغ را با سه تا چهار قاشق روغن تفت دهید تا طلایی گردد و با نصف استکان آب بپزید.

مرحله دوم

روغن را تا می توانید کم مصرف کنید چون گردو و مرغ هر دو، روغن پس می دهند و اگر روغن را زیاد بریزید خورشت چرب می گردد. مراقب باشید که مرغ له نگردد و نیم پز باشد چون ادامهء پخت آن باید با گردو انجام گردد. بعضی ران و سینه مرغ را به طور کامل در خورشت می اندازند و بعضی برای خوردن آسان تر آن، قطعات مرغ را کوچک و مقدار جوجه کباب می نمایند و سپس سرخ می نمایند. مرغ نیم پز، نمک و شکر را به گردو اضافه کنید. حدود 30 تا 40 دقیقه دیگر زمان بدهید تا خورشت جا بیفتد و غلیظ گردد یک ظاهر شکلاتی پیدا کند.

مرحله سوم

نیم ساعت قبل از خاموش کردن شعله، نیمی از انارهایی که با این روش ساده دان نموده اید را در قابلمه بریزید. وقتی خورشت را در ظرف کشیدید با پاشیدن به جای مانده دانه های خوشرنگ انار، آن را تبدیل به یک غذای اشتها برانگیز نموده و در کنار یک پلوی ایرانی میل کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه خورشت فسنجان با انار ملس و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورشت فسنجان با انار ملس و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید