کلید خواب راحت شبانه

به گزارش وبلاگ اخبار جدید، نتایج یک مطالعه نشان می دهد، راه چاره بسیار ساده و در دسترسی وجود دارد که به افرادبرای خواب بهتر شبانه یاری و آنها را از مصرف داروهای خواب آور بی احتیاج می نماید.

کلید خواب راحت شبانه

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ اخبار جدید به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز تازه نشان داده، پیروی از رژیم غذایی سالم می تواند مهم ترین عامل در خواب راحت شبانه باشد.

محققان تاکید می نمایند، حمام آب گرم، استفاده از نوعی بالش خاص و مصرف قرص و دارو را برای خواب راحت در شب فراموش کنید و جایگزین این موارد به مصرف میوه و سبزیجات توجه کنید.

مطالعات نشان داده اند که حدود یک سوم مردم در انگلیس از بی خوابی رنج می برند، به این معنی که برای به خواب رفتن یا ماندن در خواب کوشش می نمایند و حدود دو میلیون نفر به قرص های خواب آور متکی هستند. استفاده از راه هایی نظیر خواندن کتاب قبل از خواب و دوش آب گرم اغلب ناموفق هستند و به افراد در تجربه بهتر خواب شبانه کمکی نمی نمایند. اما تعداد فزاینده ای از تحقیقات نشان می دهد که ممکن است راه ساده تری برای بهبود خواب وجود داشته باشد و آن بهبود چیزی است که افراد مصرف می نمایند.

در حالی که مدت هاست معین شده که نوشیدنی ها و غذاهای حاوی کافئین ممکن است خواب را مختل نمایند، به نظر می رسد که بعضی از گروه های غذایی از جمله میوه ها، سبزیجات و حتی بعضی نان ها ممکن است اثر معکوس داشته باشند.

این یافته از آنالیز مطالعاتی بود که اخیراً در مجله Annual Review of Nutrition منتشر شده است. ماری پیر، دانشیار پزشکی تغذیه در دانشگاه کلمبیا در نیویورک و یکی از نویسندگان مقاله گفت: ما دریافتیم که پیروی از یک رژیم غذایی حاوی اندازه زیادی میوه و سبزیجات، به علاوه حبوبات و نان های سبوس دار، با خواب با کیفیت بهتر همراه بود.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "کلید خواب راحت شبانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلید خواب راحت شبانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید