ادبیات

آثار فرهنگی و صنایع دستی ایران در نمایشگاه آگه او به نمایش گذاشته شدند

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، آثار فرهنگی و صنایع دستی ایران در نمایشگاه آگه او به نمایش گذاشته شدند.

24 مهر 1402

فقدان ساختار موسیقیایی در اشعار پروین

سرویس ادبیات خبرنگاران - بهروز فخیمی: در آسمان شعر و ادب پارسی، کمتر کسی است که با نام پروین اعتصامی آشنا نباشد. شاعره ای بلندآوازه از خطه آذربادگان و شهر زیبای شعر و ادب تبریز. تا به امروز اندر مزایا و محاسن شعر پروین بسیار گفته شده و در زمینه تحلیل فنی...

26 شهریور 1402

ابراهیم گلستان درگذشت ؛ جزئیات خاکسپاری

ابراهیم تقوی شیرازی مشهور به ابراهیم گلستان، نویسنده و فیلم ساز بنام ایرانی، دیروز در خانه اش در انگلستان و در کنار خانواده اش درگذشت.

1 شهریور 1402

خیابان های کتاب در چین و اروپا، راهبردی پیروز در توسعه کتابخوانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از شانگهای دیلی، خیابان وِید، راسته ای در نزدیکی جاده داکسو، به مرکز پررونقی برای کتاب دوستان تبدیل شده و کتاب فروشی های محبوبی ازجمله کتاب فروشی معروف فودان، Yue Yue و Mystery Books را در خود جای داده است.

8 مرداد 1402

در اکران ویژه فیلم شهاب حسینی چه گذشت؟

اکران ویژه و رونمایی فیلم سینمایی مقیمان ناکجا به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی شهاب حسینی و سرمایه گذاری سهیلا امینی شب گذشته (26 تیر) با حضور عوامل فیلم، هنرمندان و مخاطبان سینمای هنری و تجربی برگزار گردید.

27 تیر 1402

سومین همایش استانی شعر امیر بی گزند در بروجرد برگزار می شود

دبیر اجرایی همایش استانی شعر امیر بی گزند در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خر م آباد گفت: نخستین بار در سال 1400در بروجرد با حضور شاعران آیینی و استادان شعر و ادب در این شهرستان همایش امیر بی گزند آغاز به کار کرد.

12 تیر 1402

پاییز کرمانشاهی درگذشت

یک نویسنده کرمانشاهی در گفت وگو با خبرنگار ایبنا در کرمانشاه، درخصوص آثار و شخصیت این شاعر گفت: مرحوم ناصحی از شاعران بزرگ استانی و ملی است که صاحب چند عنوان کتاب است.

2 خرداد 1402

حضور کتابفروشی ها در نمایشگاه اتفاق خوبی است

محمدهاشم اکبریانی، شاعر و داستان نویس می گوید: حضور کتابفروشی ها و ناشران کوچک را در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می توان به فال نیک گرفت.

20 اردیبهشت 1402

دوهزار و صد عنوان کتاب در غرفه نشر شاهد

به گزارش خبرنگاران ، رحیم نریمانی ضمن تقدیر از حمایت ها و همکاری های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه های توسعه رسانه های مکتوب در حوزه ایثار و شهادت در...

18 اردیبهشت 1402

جشن ریواس در روستای راونج دلیجان مرکزی برگزار گردید

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، جشن ریواس در روستای راونج دلیجان مرکزی برگزار گردید.

12 اردیبهشت 1402

این آقای خوشتیپ همان لینچان در سن 76 سالگی است

آتسو ناکامورا بازیگر معروف به لینچان نزدیک به 7 سال پیش در سن 76 سالگی درگذشت.

19 فروردین 1402

آشنایی با برج تاریخی گنبد کاووس

برج کاووس یا میل که به آن گنبد قابوس نیز گفته می گردد، بنایی تاریخی از سده چهارم هجری است که در شهر گنبد کاووس در استان گلستان واقع شده است. سبک معماری بنا شیوه رازی است.

7 دی 1401

بهترین جاذبه های عکاسی اینستاگرامی کبک

شهر کبک با داشتن خیابان های سنگ فرش شده، خانه های قدیمی قرن 17 و قلعه ای باشکوه که امروزه به هتل تبدیل شده؛ یکی از پرطرفدارترین شهرهای کانادا برای گردشگران است. این شهر انقدر جاذبه برای عکاسی دارد که خوراک اینستاگرام است. می توانید در یک سفر به کبک صفحه...

13 مرداد 1401

تار و تاریخ به تخت جمشید رسید

تهران (پانا) - میدیا فرج نژاد در تازه ترین گامِ پروژه تار و تاریخ و در قالب تابلو موزیکال آتشِ آغاز به روایت تخت جمشید پرداخت.

24 خرداد 1401

ارسال بیش از 300 عنوان کتاب به بیست و نهمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، تا به امروز بیش از 300 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و آخرین مهلت ارسال آثار 28 اسفندماه 1400 است.

18 اردیبهشت 1401

موزه هنر دنور ، خطوطی شکسته و معنی دار در بافت تاریخی شهر دنور

موزه هنر دنور یکی از زیباترین و پیروز ترین آثار معمار لهستانی الاصل، دانیال لیبسکیند است که در نوع خودش شاهکار معماری محسوب می گردد. با خبرنگاران همراه باشد تا با این موزه هیجان انگیز و مردمی آشنا شوید.

16 اسفند 1400

6 مورد از جاذبه های بی نظیر فرانسه که باید بشناسید

تعریف فرانسه در فکر شما می تواند برگرفته از مسائل متفاوتی باشد، از جمله آنها جاذبه ها و یادبودهای بی نظیری است که هرگز نباید از دست بدهید.بدون شک، قلب این کشور پاریس است، پاریسی که خانه موزه های جهانی، معماری و زندگی شبانه به شمار می رود. خارج از مرکز،...

15 اسفند 1400

خط زمینه روی تخته ابداع چه کسی بود؟

تهران (پانا) - به مناسبت زادروز سلیم نیساری، چهره فقید زبان و ادبیات فارسی و حافظ پژوه خاطراتی را از او می خوانیم که به آغاز استفاده از خط زمینه روی تخته و بعلاوه ماجرای مدرسه رفتن او برمی شود.

22 بهمن 1400

هشدار ترکی الفیصل درباره خطر موجودیتی برای کشورهای عربی

ترکی الفیصل گفت که سیاست های اتخاذ شده از طریق مقامات کشورهای عربی در حوزه خلیج فارس که به عدم تعادل جمعیت شهروندان منجر شده، تهدیدی موجودیتی برای این کشورها است.

14 بهمن 1400

حقایقی شگفت انگیز درباره اسکاتلند

اسکاتلند در شمالی ترین بخش بریتانیای کبیر واقع شده و کشوری با تاریخ و فرهنگی غنی است. به غیر از جاذبه های گردشگری عادی، چیز های زیادی هست که منحصر به اسکاتلند است که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم.

21 دی 1400
تعداد: (47)