موسیقی

فقدان ساختار موسیقیایی در اشعار پروین

سرویس ادبیات خبرنگاران - بهروز فخیمی: در آسمان شعر و ادب پارسی، کمتر کسی است که با نام پروین اعتصامی آشنا نباشد. شاعره ای بلندآوازه از خطه آذربادگان و شهر زیبای شعر و ادب تبریز. تا به امروز اندر مزایا و محاسن شعر پروین بسیار گفته شده و در زمینه تحلیل فنی...

26 شهریور 1402

سخت ترین بازی های ویدیویی تاریخ کدامند؟

زمانی که صحبت از عناوین سخت در جهانی گیمینگ می گردد، مجموعه دارک سولز (Dark Souls) به فکر افراد می رسد. عناوینی که می توانند بسیار چالش برانگیز و سخت باشند. به همین علت است که افراد زیادی حاضر نیستند این بازی ها که معمولا آن ها را سخت ترین بازی های جهان معرفی...

8 شهریور 1402

سنگین ترین بازی های موبایل از لحاظ گرافیک کدامند؟ گوشی قدرتمند خود را به چالش بکشید!

در دنیای امروزی ما شاهد بازی های متنوعی برای پلتفرم موبایل هستیم. از زمانی که گوشی های هوشمند وارد بازار شدند، شرکت های مختلف در کوشش بودند تا عناوین بازی مختلفی را برای آن عرضه نمایند. در اوایل دوران تلفن های هوشمند ما شاهد بازی های چندان سنگین نبودیم....

16 مرداد 1402

بازیگر معروف ایرانی که قلبش طرف چپ بدنش نبود!

این بازیگر معروف ایرانی در همان دوره ازدواجی ناموفق کرد که حاصلش یک پسر شد و او خود را مقصر می دانست چون نتوانست خود را با فرهنگی دیگر تطبیق بدهد. پسرک را با درخواست های مکرر همسر، به او واگذار کرد و بدون دلگیری از هم جدا شدند.

25 خرداد 1402

جشن ریواس در روستای راونج دلیجان مرکزی برگزار گردید

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، جشن ریواس در روستای راونج دلیجان مرکزی برگزار گردید.

12 اردیبهشت 1402

ضربان قلب جایگزین گذرنامه می گردد!

بر اساس گزارش سفر آینده از شرکت تحلیل سفر easyJet، با عنوان 2070: گزارش سفر آینده آمده که کارشناسان از حالا برای آینده گردشگری و سفر در دنیا چه پیش بینی نموده و سبک های سفر در 50 سال آینده چگونه خواهد بود.

26 فروردین 1402

6 دلیل برای اینکه در گوشی نباید از کارت حافظه استفاده کنید

طی سال های گذشته روز به روز شمار گوشی های اندرویدی که از کارت حافظه پشتیبانی می کنند، کاهش پیدا کرده است. به همین علت در حال حاضر این مشخصه عمدتا در بین گوشی های میان رده و پایین رده دیده می شود. با این حال واقعیت این است که علی رغم تلاش شرکت های سازنده گوشی...

10 فروردین 1402

تصاویر ، دعوای سرکرده دو ایل بختیاری بر سر دختری جوان! ، جشن سربرون آماده شد

ضبط موسیقی و تدوین سریال جشن سربرون به تهیه کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی به خاتمه رسید و به گفته تهیه کننده، با هماهنگی سیما فیلم، مخاطبان به زودی شاهد پخش این سریال خواهند بود.

4 اسفند 1401

اخراج یک معلم زن به خاطر گنگستر شهر آمل ، برخورد فوری با پخش و خواندن موسیقی مبتـذل در مدرسه

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: به دنبال پخش آهنگ مبتذل به وسیله معلم یک مدرسه در شهرستان قائمشهر برخورد اداری لازم انجام شد و ضمن قطع همکاری با وی، به احتمال زیاد مجوز فعالیت مدرسه نیز لغو خواهد شد.

27 بهمن 1401

اینفوگرافی، رکورداران دریافت سیمرغ بلورین موسیقی متن ، اسماعیل تهرانی؛ اولین برنده جایزه موسیقی فیلم فجر

سیمرغ بلورین موسیقی جشنواره فیلم فجر از جایزه های مهم این رویداد فرهنگی - هنری است که طی چهل دوره 21 جایزه از 40 جایزه آن نصیب 7 آهنگساز شده است.

15 بهمن 1401

در باره فیلم دختر آرام ، دونفر آن طرف تر مرا دوست دارند

دختر آرام (The Quiet Girl) یک فیلم درام ایرلندی محصول سال 2022 به نویسندگی و کارگردانی کولم برت (با تلفظ ایرلندی) یا کولم برید (با تلفظ انگلیسی) داستان یک دختر9 ساله گوشه گیر به نام کایت است که برای اولین بار تابستان را بدون خانواده خود در مزرعه ای با اقوام دور در...

11 بهمن 1401

اسکار کدام فیلم ها را انتخاب می نماید؟

رای گیری برای انتخاب نامزد های نهایی نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار (18 ژانویه، 27 دی ماه) , پس از شش روز به خاتمه رسید و حالا اهالی سینما خود را آماده اعلام نامزد های نهایی این رویداد می نمایند که قرار است روز سه شنبه (24 ژانویه) انجام گردد.

5 بهمن 1401

دیدنی های قشم در پاییز و زمستان

قشم جزیره ای در دل خلیج همواره فارس است. فاصله این جزیره تا بندرعباس 22 کیلومتر از مسیر دریاست.

28 دی 1401

زندگی به سبک آستون مارتین!

آستون مارتین جزییات تازه ای از برجی که در شهر میامی با همکاری این شرکت ساخته شده را منتشر کرد. آستون مارتین می گوید به خریدار لوکس ترین واحد این برج که پنت هاوسی سه طبقه است، یک دستگاه مدل ولکان کارخانه داده می گردد.

21 دی 1401

برترین زمان سفر به بالی ، اطلاعات سفر به بالی

بسیاری از مردم نظرات خاص خود را ، در رابطه با اینکه برای رفتن به بالی کدام فصل بهتر است ، دارند. در واقع بسیاری از مردم به شما خواهند گفت که ، سفر خود را طوری برنامه ریزی کنید که در فصل مرطوب آنجا نباشید . البته من یکی از آن افراد نیستم ! به نظر من سفر به بالی...

20 دی 1401

اپل تمام مدل های آیفون 15 را به جزیره پویا مجهز می نماید

اینطور که به نظر می رسد، قابلیت جزیره پویا قرار است برخلاف سری آیفون 14 در تمامی مدل های آیفون 15 به صورت پیش فرض حضور داشته باشد.

12 آبان 1401

چگونه از ایموجی در نام گذاری فایل ها و پوشه های ویندوز استفاده کنیم؟

اگر به میزان ای به ایموجی ها علاقه مند هستید که تمایل دارید حتی در نام گذاری فایل ها و پوشه ها و درایوهای خود از آن ها بهره ببرید، مایکروسافت با ویندوز 10 و ویندوز 11 خود این امکان را برای شما فراهم نموده است.

15 مهر 1401

وب کم تازه لاجیتک با قیمت 129 دلار معرفی گردید

شرکت لاجیتک ساعاتی قبل از وب کم Brio 500 رونمایی کرد که مانند مدل C920 رزولوشن 1080p را ارائه می دهد. کاربران با پرداخت 129 دلار می توانند این وب کم را خریداری نمایند. بعلاوه این شرکت از هدست بلوتوثی به نام Zone Vibe 100 هم رونمایی نموده که 100 دلار قیمت دارد. در انتهای...

26 شهریور 1401

با حقایقی درباره بلندگو و باند آشنا شوید

در کشور ما به بلندگو هایی که درون باکس یا جعبه مخصوص قرار می گیرند اصطلاحاً باند می گویند، اما تعیین نیست که این اصطلاح دقیقاً از کجا آمده است.

10 تیر 1401

تار و تاریخ به تخت جمشید رسید

تهران (پانا) - میدیا فرج نژاد در تازه ترین گامِ پروژه تار و تاریخ و در قالب تابلو موزیکال آتشِ آغاز به روایت تخت جمشید پرداخت.

24 خرداد 1401
تعداد: (49)